۰

برنامه ملی خود‌مراقبتی‌ در تحول نظام سلامت ‌طراحی شد‌

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ملی خود‌مراقبتی به عنوان‌ پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت طراحی شده است.
برنامه ملی خود‌مراقبتی‌ در تحول نظام سلامت ‌طراحی شد‌
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ‌مهدی زنگنه اظهار داشت‌: خود‌مراقبتی موجب ارتقای سلامت و کیفیت زندگی، افزایش رضایت بیماران و استفاده بهینه از خدمات و نیز کاهش هزینه‌های سلامت می‌شود.
وی ادامه داد: شواهد مقتضی نشان از آن دارند که خودمراقبتی به عنوان یک رویکرد سلامت متکی بر مردم باعث کاهش ‌هفت درصدی در هزینه‌های سلامت خواهد شد که این صرفه‌جویی‌ها هزینه‌های مراقبت سطوح پایه و تخصصی و همچنین پذیرش برنامه‌ریزی شده و بدون برنامه بیماران و پذیرش‌های سرپایی را کاهش می‌دهد.
زنگنه تصریح کرد: در برنامه تحول سلامت برنامه ملی خود‌مراقبتی به عنوان‌ پنجمین برنامه ملی تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت طراحی شده و به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده‌ که طی بازه زمانی مشخص تمامی کارشناسان سلامت سطح استان با برنامه ملی خود‌مراقبتی آشنا خواهند شد.
*حرکت ‌دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ‌در زمینه آموزش خودمراقبتی‌
راضیه کیخایی کارشناس مسئول دفتر  آموزش سلامت  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: یکی از برنامه‌ها و اهداف خودمراقبتی رسیدن به جامعه‌ای توسعه یافته که در آن مردم بتوانند با قدرت و امید و آگاهی و مهارت و صلاحیت کافی نیازهای سلامت خود، خانواده و همسالان و جامعه را تعیین و اولویت‌بندی کنند و برای برآوردن نیازهای در اولویت خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند‌.
‌برنامه‌های آموزش خود‌مراقبتی با همکاری دفتر آموزش سلامت دانشگاه و مشارکت داوطلبان سلامت در حاشیه شهرها و محلات استان و همچنین سطح مدارس به صورت مداوم ادامه دارد‌ که در همین راستا و به منظور حساس‌سازی کارشناسان کارگاه خودمراقبتی در شهرستان چابهار برگزار شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 426359
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *