۰

جشن بزرگ انقلاب اسلامی در قرقیزستان برگزار شد

جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور مقامات فرهنگی قرقیزستان در سالن بزرگ «اپرا» شهر «بیشکک» برگزار شد.
جشن بزرگ انقلاب اسلامی در قرقیزستان برگزار شد
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، در بیشکک، مراسم جشن سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و حضور مقامات فرهنگی و همچنین جمعی از علاقه‌مندان قرقیزستان در سالن بزرگ «اپرا» شهر «بیشکک» برگزار شد.
در این مراسم که با پخش سرود ملی 2 کشور آغاز شد سفیر ایران در سخنانی بر تقویت روابط تهران و بیشکک تأکید و در ادامه تصریح کرد: انجام مذاکرات اخیر توسط ایران در برابر 6 قدرت بزرگ دنیا نشانه‌ روشن از صلح‌آمیز بودن روابط ایران با دیگر کشورهاست.
وی گفت: این پیش زمینه عاملی مؤثر در برقراری ارتباط بیشتر برای جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهاست و با توجه به مقامات سران 2 کشور در مدت اخیر می‌توان به آینده این ارتباط امیدوار بود.
«بالات عثمان‌اف» نماینده وزارت فرهنگی قرقیزستان نیز در این مراسم گفت: امسال در قرقیزستان به نام سال تاریخ و فرهنگ نام‌گذاری شده است و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط فرهنگی 2 کشور تلاش بسیاری صورت داده است.
وی در ادامه افزود: تاریخ، تمدن، فرهنگ و حتی زبان ما بسیار نزدیک است، همچون که امسال در ایران نیز سال همدلی و هم‌زبانی نام‌گذاری شده که بیانگر علایق 2 ملت را نشان می‌دهد.
در ادامه این مراسم نمایش‌نامه «حقیقت خیام» توسط گروه نمایش‌ دانشگاه فرهنگ و هنر جمهوری قرقیزستان اجرا شد و دانش‌آموزان زبان فارسی مدرسه «چنگیز» نیز سرودی را اجرا کردند.






انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 426487
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *