۰

برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ازبکستان+تصاویر

مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با حضور سفرای کشورهای خارجی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و مقامات ارشد ازبکی در شهر تاشکند برگزار شد.
برگزاری سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ازبکستان+تصاویر
به گزارش سرویس مذهبي تفتان ما، مراسم سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران شب گذشته با حضور سفرای خارجی، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی مقیم تاشکند، اساتید دانشگاه و پژوهشگران تاریخ و ادبیات ایران زمین در هتل «اینترکنتیننتال» شهر تاشکند برگزار شد.
در این مراسم که با حضور «الیار غنی یف» وزیر روابط اقتصادی و سرمایه گذاری و بازرگانی ازبکستان برگزار شد، «بهمن آقارضی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی کوتاه ضمن قدردانی از حضور میهمانان مراسم، با اشاره به فرهنگ و تمدن کهن ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با موفقیت منحصر بفرد خود در منطقه و همسایگی کشورهای آسیای مرکزی به دنبال توسعه اقتصادی خود با راهبرد خودکفایی و استقلال اقتصادی می‌باشد
آقارضی با اشاره به نتایج مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: در جریان این مذاکرات حقانیت جمهوری اسلامی ایران در احقاق حقوق هسته‌ای خود به اثبات رسید و اعتمادسازی لازم با جامعه بین‌المللی به عمل آمد.
این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گسترش اقدامات تروریستی در منطقه که با پرچم مذهب صورت می‌گیرد، گفت: وضعیت کنونی، ملت‌های بسیاری‌را با مشکل مواجه ساخته که ریشه کن کردن این معضل با همکاری همه کشور‌ها امکان پذیر است.
آقارضی همچنین گفت: علیرغم گسترش تروریسم در منطقه، ایران به پاس وحدت ملی همه گروه‌ها و اقوام توانسته است از این مشکل در امان بماند.
وی راجع به سطح روابط جمهوری اسلامی ایران با ازبکستان نیز گفت: در شرایط جدید منطقه‌ای رهبران دو کشور عزم خود را برای توسعه روابط جزم کردند.
آقارضی در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به موقعیت خود آمادگی کامل دارد تا جهت اتصال ازبکستان به آبهای بین‌المللی با این کشور همکاری و در این خصوص از تلاش‌های جمعی مانند اجرایی نمودن کریدور چهار جانبه‌ «ازبکستان- ترکمنستان- ایران- عمان» و سایر کریدورهای ممکن حمایت می‌نماید.












انتهای پیام/ فارس
شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب: 426984
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *