۰

ساعت کاری شوراهای حل اختلاف در شرایط موجود حفظ می‎شود

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: ساعت کاری شوراهای حل اختلاف تغییر نمی‌کند و در شرایط موجود حفظ می‌شود.
ساعت کاری شوراهای حل اختلاف در شرایط موجود حفظ می‎شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی احمدی میانجی در چابهار اظهار داشت: قانون جدید شوراهای حل اختلاف به زودی اجرا می‌شود و با توجه به اینکه در قانون جدید وضعیت پاداش کارکنان شوراهای حل اختلاف تعیین تکلیف شده است ساعت کاری شوراهای حل اختلاف تغییر نمی‌کند و با شرایط موجود این شوراها فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف از مجموعه‎های دستگاه قضایی هستند و با توجه به اینکه کار انها صلح و سازش است و تقریبا به صورت نیمه وقت در طول روز فعالیت دارند تلاش ما حفظ شرایط موجود است.
میانجی گفت: اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف نیمه وقت فعالیت می‌کنند و حداقل دستمزد به آنها بر اساس ساعت کاری که فعالیت دارند پرداخت می‎شود.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور گفت: مشکل بیمه اعضای شوراهای حل اختلاف نیز برطرف شده و هم اکنون تمام اعضای شوراهای حل اختلاف که متقاضی بیمه شوراها هستند به راحتی بیمه می‎شوند.
وی گفت: در 9 ماهه سال 94 دو هزار و 500 فقره پرونده در کشور در شوراهای حل اختلاف مختومه شده که 94 هزار پرونده مورد اعتراض واقع شده که از این تعداد 24 هزار پرونده نقض و مابقی تایید شده‎اند و این یعنی اکثر آرای شوراهای حل اختلاف متقن است و در مرحله تجدید نظر هم نقض نمی‎شود.

گفتنی است، رئیس شوراهای حل اختلاف کشور در سفر سه روزه به سیستان و بلوچستان از حوزه‎های قضایی شمال و جنوب این استان بازدید و از نزدیک مشکلات آنها را بررسی و پیگیری کردند.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 426703
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *