۰

مردم غیور دارالولایه سیستان 19 بهمن‌ علیه ظلم‌و‌ستم شاهنشاهی قیام کردند

مراسم بزرگداشت قیام 19 بهمن با حضور سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد.
مردم غیور دارالولایه سیستان 19 بهمن‌ علیه ظلم‌و‌ستم شاهنشاهی قیام کردند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، ظهر امروز مراسم بزرگداشت قیام 19 بهمن با حضور سردار عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و جمعی از مسئولان در مصلای المهدی(عج) زابل برگزار شد.
امام جمعه زابل در این مراسم اظهار کرد: شهدا راه پویان حق و حقیقت هستند و ما در مدرسه و مکتب امام راحل العظیم الشان عزت، افتخار، شهامت و  شجاعت را فرا گرفتیم.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر کیخا ادامه داد: 19 بهمن، روز قیام ‌علیه ظلم و ستم توسط مردم غیور دارالولایه سیستان است و اینجا سرزمین تمدن، فکر، اندیشه، رشد و عقلانیت است.
وی گفت: سیستان سرزمین آیت الله سیستانی، علامه شهید مرتضی مطهری فرزند و پاره تن امام راحل (ره)، شهید آیت الله محمدتقی حسینی طباطبایی، آیت الله بختیاری، آیت‌الله شریفی سیستانی است.
امام جمعه زابل بیان کرد: امروز به یاد قیامی در سال 1330 جمع شده‌ایم و مردمی که علیه ظلم قیام کردند و نشان دادند که این سرزمین قابلیت همراهی رهبران دینی برای قیام علیه ظلم و ستم را دارد.
وی ادامه داد: یکی از ارزش‌های انقلاب اسلامی ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم است که این وجه اشتراک در قیام 19 بهمن 1330 مردم دارالولایه سیستان با ارزش‌های انقلاب اسلامی فلسفه برگزاری این مراسم باشکوه است.
کیخا گفت: اینگونه مراسم مقدمه معرفی سیستان است و ما این مراسم و جلسات را تکرار و از گذشته و بزرگـان خود یاد می‌کنیم تا گذشته و ظرفیت سیستان خود را شناخته و بدانیم  که تا کجا می‌توانیم اوج بگـیریم.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب: 426855
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *