۰

ارسال 227 مقاله علمی تحقیقی به همایش مذاهب اسلامی

دبیر برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی از ارسال 227 مقاله علمی تحقیقی به همایش مذاهب اسلامی در زاهدان خبر داد.
ارسال 227 مقاله علمی تحقیقی به همایش مذاهب اسلامی
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت‌الاسلام احمد راهداری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مطبوعات سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: یکی از کارهای زیبایی که هر ساله در راستای تقریب مذاهب صورت می‌گیرد، برگزاری همایش مذاهب اسلامی است که با حضور عالمان اهل سنت و تشیع در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی گفت: در این همایش جمعیت متنابهی از عالمان دینی گرد هم جمع می‌آیند و به گفتمان‌های علمی و تحقیقی می‌پردازند که یکی از برکات آن، رفع شبهات و ابهامات است.
دبیر برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در تاریخ 27 بهمن ماه در دفتر نهاد نمایندگی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
وی افزود: از مجموع 227 مقاله علمی تحقیقی ارسال شده از سراسر کشور به دبیرخانه این همایش، تعداد 45 مقاله پذیرفته شده است.
راهداری با بیان اینکه این همایش با حضور رئیس مجمع علمی لبنان برگزار خواهد شد، تضارب آرا، پیشگیری از افکار و تفکراتی که استکبار قصد ترویج آن را دارد و آگاهی و ارتقای بصیرت جامعه را از مهم‌ترین آثار و برکات این همایش عنوان کرد.
راهداری ادامه داد: مقالات ارائه شده در این همایش به صورت کتاب منتشر و در اختیار اقشار مختلف جامعه قرار می‌گیرد تا همه از نتایج مثبت این همایش بهره‌مند شوند.
وی با تاکید بر اینکه محورهای برگزاری همایش هرسال نسبت به سال گذشته متفاوت و به روز تر خواهد بود گفت: تلاش شده تا مباحث روز اجتماع و جامعه در این همایش‌ها مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
راهداری گفت: این همایش در قالب سه کمیسیون فقهی کلامی، اجتماعی و بانوان به مدت سه روز برگزار خواهد شد که در کمیسیون فقهی کلامی تقابل جریان‌های تکفیری با اسلام و دیدگاه علمای فرقین، در کمیسیون اجتماعی همزیستی و روابط اجتماعی در اسلام و در کمیسیون بانوان سبک زندگی و تحکیم نهاد خانواده بررسی می‌شود.
گفتنی است، این همایش از 27 بهمن ماه آغاز و تا 29 بهمن ماه ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 427089
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *