۰

تغییر مسیر جابه‌جایی موادمخدر به سمت دریا یک هشدار است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تغییر مسیر جابه‌جایی مواد مخدر از مرزهای خشکی به سمت دریا یک هشدار و زنگ خطر جدی است.
تغییر مسیر جابه‌جایی موادمخدر به سمت دریا یک هشدار است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی‌اوسط هاشمی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: رشد 43 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال‌‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل قابل تقدیر است.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه بیشترین میزان کشفیات موادمخدر در حوزه نیروی انتظامی است، به نظر می‌رسد باید توجه بیشتری به محدوده تحت کنترل نیروی انتظامی شده و تلاش شود مسیر برای قاچاقچیان هموار نباشد.
این مسئول با بیان اینکه میزان کشفیات سپاه در مقایسه با سال گذشته که یک تن و 800 کیلوگرم بوده با رقم امسال که 10 تن بوده است، جای قدردانی دارد.
وی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان دروازه کشور است و ما کلیددار این دروازه هستیم که باید برای محافظت و امنیت این دروازه در موضوع مبارزه با موادمخدر یک سند تهیه کنیم.
هاشمی با اشاره به اینکه مسیر جابه‌جایی مواد مخدر از مرزها به سمت دریا کشیده شده است، گفت: نباید اجازه دهیم مسیر دریا برای قاچاقچیان مواد مخدر هموار شود.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: باید مسئولان مربوطه نیز در این راستا تغییر تاکتیک و برنامه داشته باشند.
این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه کشفیات موادمخدر و درگیری‌ها در مرز میرجاوه و زاهدان افزایش یافته خود یک زنگ خطر است و می‌طلبد این مرزها را بیش از پیش کنترل کرده و یک کمربند امنیتی در شعاع 100 کیلومتری زاهدان ایجاد کنیم تا هم موارد امنیتی را رصد کرده و هم مبارزه با موادمخدر را پوشش دهیم.
وی گفت: اقدامات بسیار خوبی در زمینه فرهنگی و اجتماعی نیز در این استان انجام شده که باید دبیرخانه شورا آنها را به اطلاع ستاد مقابله با موادمخدر کشور برساند.
هاشمی گفت: باید زمینه برای برگزاری نشست مشترک مسئولان چهار استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و خراسان جنوبی به میزبانی زاهدان فراهم شود تا ضمن ارزیابی از وضعیت اقدامات برای مبارزه با موادمخدر، در مورد مصوبه قرارگاه عملیاتی و اطلاعاتی مبارزه با موادمخدر در شرق کشور بحث و بررسی شود.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب: 427197
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *