۰

بهره‌برداری از اورژانس ویژه اطفال و استقرار متخصصان جراحی اطفال در زاهدان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بهره‌برداری از ‌اورژانس ویژه اطفال و استقرار متخصصان جراحی اطفال در زاهدان؛ اقدام مهم دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ارتقاء کیفیت درمان اطفال بود.
بهره‌برداری از اورژانس ویژه اطفال و استقرار متخصصان جراحی اطفال در زاهدان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی خواجه اظهار کرد: بخش اورژانس اطفال در بیمارستان علی اصغر (ع) زاهدان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدانبا تاکید بر حضور مستمر متخصص اطفال در این بخش  ادامه داد: 5 متخصص اطفال، 3 پزشک عمومی و 3 پرستار برای رسیدگی اورژانسی به کودکان در شیفت‌های مختلف در این بیمارستان حضور خواهند داشت.
وی ادامه داد: در بیمارستان علی اصغر (ع) زاهدان  6 تخت در بخش اورژانس اطفال  و 25 تخت بستری اطفال تجهیز شده است.
خواجه با اشاره به وقوع حدود 70 هزار تولد در سال در  استان و ازدواج‌های فامیلی و بروز ناهنجاری‌های جسمی در نوزادان و اطفال بر اثر آن، وجود جراح اطفال در بیمارستان‌های زاهدان را یک ضرورت دانست.
وی گفت: متاسفانه به دلیل تعداد کم فارغ التحصیلان جراحی اطفال در کشور، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون از داشتن جراح اطفال بی بهره بوده است اما با پیگیری‌های فراوان معاون آموزشی دانشگاه و رایزنی های متعدد رئیس دانشگاه با وزارت بهداشت و همچنین با همکاری انجمن جراحان کودکان ایران  موفق شدیم تا هر هفته یک جراح اطفال در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان مستقر کنیم.
وی افزود: از ابتدای اسفند ماه امسال نیز اولین جراح اطفال از دانشگاه علوم پزشکی ایران در بیمارستان  علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان مستقر شده است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 427515
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *