۰

کرسی بهارستان در سیستان بین اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شد/ وقتی اخلاق انتخاباتی در سیستان زیر پا گذاشته می شود

وقتی امروز برای تبلیغات اخلاق و قانون زیرپا گذاشته می شود چه تضمینی وجود دارد که پس از انتخابات این افراد نماینده ای قانونمند و اخلاق مدار برای مردمان این شهرستان باشند.
کرسی بهارستان در سیستان بین اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شد/ وقتی اخلاق انتخاباتی در سیستان زیر پا گذاشته می شود
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از اوشیدا، فعالیت غیر اخلاقی، خلاف قانون و زیر پاگذاشتن حق الناس سالهاست که در فرهنگ انتخاباتی منطقه سیستان رسوخ پیدا کرده و بخصوص در بحبوحه نزدیک شدن به روزهای انتخابات به اوج فعالیت خود می رسند.
طی ایام قبل و بعد از آغاز رسمی تبلیغات انتخاباتی آنچه همواره نقل محافل در سیستان است، تخلفات انتخاباتی مشهود برخی از کاندیداها برای کسب کرسی مجلس در این منطقه می باشد، تخلفاتی که تنها محدود به زمان تبلیغات در انتخابات نبوده بلکه یکی از بارزترین تخلفات خرید و فروش رای در روز انتخابات است که صدای اعتراض چند کاندیدای دیگر سیستان را نیز درآورده است.
از همان روزهای آغاز تبلیغات حامیان برخی از کاندیداها در سیستان با زیر پا گذاشتن اخلاق انتخاباتی اقدام به خرید آرای مردم شهرها و علی الخصوص روستانشینان سیستانی نمودند.
شنیده شده است هواداران یک کاندیدا با حضور در سر صندوق های رای در شهر و بویژه روستاهای سیستان با وعده و وعید مردم را به رای دادن به کاندیدای مورد نظر خود ترغیب می کردند.
و حتی برخی از طرفداران یک کاندیدا در سیستان از ساعات پایانی رای گیری هم برای خرید آرای طیف خاص استفاده نموده و هر رای را به قیمت 25 هزارتومان خرید و فروش می کردند.
از نمونه های این تخلفات می توان به خرید و فروش آرا به اشکال مختلف از جمله توزیع برنج و پول اشاره کرد که در مناطق حاشیه شهر و بخش ها رخ می دهد تا با سوء استفاده از ضعف مالی مردم محروم این مناطق برخی افراد به خواسته های خود دست یابند.
اما آنچه که در این بین بیشتر از همه آزاردهنده است، این است که برخی کاندیداها برای رسیدن به پیروزی در این راه همه مرزهای قانونی و اخلاقی را زیرپا گذاشته و با شکستن حرمت حق الناس مردم را از رسیدن به حق قانونی محروم نمودند.
پس از اعلام رسمی نتایج رای گیری در حوزه انتخابیه سیستان، حبیب الله دهمرده با اخذ 114513 رای و احمد علی کیخا با 64952 رای به عنوان پیروز انتخابات در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سیستان معرفی می شوند.
اما در این بین بحث های در محافل این حوزه شنیده می شود که پیروزی احمد علی کیخا در این دوره از انتخابات مجلس را خالی از تقلب ندانسته تا آنجا که شب گذشته تعدادی از کاندیداها نسبت به تخلفات انتخاباتی این فرد به ستاد برگزاری انتخابات در سیستان شکایت نمودند و خواستار بررسی موارد تخلفاتی مشهود این کاندیدا بویژه در روز رای گیری شدند.
وقتی امروز برای تبلیغات اخلاق و قانون زیرپا گذاشته می شود چه تضمینی وجود دارد که پس از انتخابات این افراد نماینده ای قانونمند و اخلاق مدار برای مردمان این شهرستان باشند، قطعا مردم فهیم سیستان بسیار هوشمند تر هستند و با دقت این موضوعات را دنبال خواهند کرد.
با توجه به مصادیقی که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کردند کسی را بفرستید که اصلح باشد و در شان مردم باشد.
از آنجائیکه خرید و فروش رای به لحاظ شرعی حرام است و در استفتاء از مراجع تقلید، این عمل حرام محسوب می شود و ضمن اینکه مقام معظم رهبری نیز انتخابات را حق الناس دانسته و خرید و فروش آن تضییع حق الناس است و از لحاظ شرعی مشکل دارد.
مقام معظم رهبری می فرمایند؛ همان طور که حضور کاندیداها یک وظیفه است انتخاب اصلح نیز یک وظیفه است و امروز اصلح کشی در حال شکل گرفتن است.

انتهای پیام/
يکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۱۲
کد مطلب: 427809
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *