۰
استاندار سیستان و بلوچستان:

۱۸ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به مرحله اتمام رسید

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و روستایی این استان به مرحله نازک کاری و اتمام رسیده‌ است.
۱۸ هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان به مرحله اتمام رسید
به گزارش پایگاه خبری «تفتان ما»، محمد کرمی در چهاردهمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان در سال جاری اظهار کرد: ۴۵ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در مناطق روستایی و شهری این استان در حال ساخت است که ۳۹ هزار و ۵۳ واحد در مرحله اتمام فونداسیون، ۲۷ هزار و ۱۱۴ واحد به مرحله اسکلت و سقف، ۲۱ هزار و ۵۰۵ واحد به مرحله سفت‌کاری و ۱۸ هزار و ۲۱۰ واحد نیز به مرحله نازک‌کاری رسیده است.

 استاندار سیستان و بلوچستان بر احداث هر چه سریع‌تر زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن تأکید کرد و گفت: واگذاری زمین در طرح ملی مسکن یک طرف قضیه است؛ اما مهم‌تر از آن فراهم‌کردن زیر ساخت‌ها است و اگر جایی زمین واگذار می‌شود حتماً دستگاه‌هایی مانند آب و برق زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند.

 وی با بیان اینکه تمام مدیران باید در خدمت مردم باشند، ابراز امیدواری کرد: باور مدیریتی مسئولان برای خانه‌دار کردن مردم و تحقق مسکن در افق چهارساله باید به‌سرعت اجرایی شود. باید این‌قدر مسکن بسازیم و به بازار عرضه کنیم که دیگر تقاضا نباشد، و با افزایش عرضه، شاهد کمترشدن قیمت‌ها باشیم.

 کرمی طرح نهضت ملی مسکن را یکی از اولویت‌های مهم سیستان و بلوچستان ذکر کرد و گفت: هیچ دستگاهی نباید برای جهادی که در توسعه ساخت مسکن شروع شده، کوتاهی کند. تمامی دستگاه‌های استان که مرتبط با حوزه ساخت مسکن هستند، موظف‌اند کمک کنند که در کمترین زمان ممکن، مسکن برای مردم ساخته شود.

 دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از اشتغال ۴۸ هزار و ۷۱۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و افزود: تاکنون ۲۷۰ هزار و ۱۱۷ نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان اقدام به نام‌نویسی کرده‌اند که ۴۶ هزار و ۷۸ نفر تأیید نهایی شدند.

 عطاءالله اکبری با اشاره به اینکه مصالح موردنیاز طرح نهضت ملی مسکن از تولیدکنندگان استان تأمین می‌شود، افزود: ساختمان یک صنعت پیشران محسوب می‌شود و طرح نهضت ملی مسکن علاوه بر ایجاد اشتغال برای بخش قابل‌توجه از شهروندان بسیاری از صنایع را در استان پویا کرده است.

 وی از واگذاری زمین برای ساخت ۱۷ هزار و ۷۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: بیشترین اراضی واگذار شده با ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحد در محدوده شهرهای تحت پوشش اداره کل راه و شهرسازی شمال این استان بوده است و این روند همچنان باتوجه‌به اراضی تأمین شده و استقبال مردمی باقوت ادامه دارد.

 دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این استان خبر داد و افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه دست‌اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها از فونداسیون تا نازک‌کاری در دست اقدام بوده و متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح ۵۰ درصد است.

انتهای خبر/
شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب: 453898
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *