۰

حفظ محیط زیست دریایی و استانداردهای بین المللی رویکرد بنادر و دریانوردی چابهار است

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: رویکرد بنادر و دریانوردی چابهار در حوزه دریایی براساس جایگاه حاکمیتی در حوزه ایمنی، حفظ محیط زیست دریایی و استانداردهای بین المللی است.
حفظ محیط زیست دریایی و استانداردهای بین المللی رویکرد بنادر و دریانوردی چابهار است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سیاوش رضوانی در چابهار اظهار داشت: ارتقاء سطح کیفی و آگاهی از استانداردهای زیست محیطی دریانوردان استان، ارتقاء ایمنی آبراه، ایمنی شناورها و کارگاه‌های کشتی‌سازی و دسترسی آسان به خدمات ایمنی استانداردها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه مانند ارگان‌ها و موسسات دانشگاهی از مهمترین رویکرد و سیاست‌های حوزه دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در سال 95 است.
رضوانی با اشاره به عملکرد ورود کشتی‌ها گفت: با وجود تحریم‌ها در بنادر کشور بندر چابهار در سال 94 از رشد نسبی ترافیک برخوردار بود.
وی بیان داشت: در سال 94 در بندر چابهار 339 مورد بازرسی از شناورهای کنوانسیونی و غیر کنوانسیونی انجام شده که از میزان 57 مورد بازرسی از کشتی‌های ایرانی و خارجی کنوانسیونی و 282 مورد از شناورهای غیرایرانی و خارجی کنوانسیونی بوده است.
رضوانی تصریح کرد: آمار ثبت شده شناورها در بندر چابهار 3 هزار و 884 فروند است که از میزان ثبت شده 423 مورد باری و 3 هزار 461 فروند شناور صیادی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در مورد صدور و تمدید گواهینامه‌های دریانوردی گفت: بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در زمینه صدور و تمدید گواهینامه دریانوردی 2 هزار و 427 مورد در بخش تجاری و صیادی صادر کرده است.
وی افزود: بندر چابهار در بخش سلامت دریانوردان در سال 94، 2 هزار و 162 فقره گواهی سلامت پزشکی صادره کرده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: محدوده تحت پوشش مساحت منطقه استان سیستان و بلوچستان 130 مایل دریایی است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب: 427993
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *