۰

اظهارات خانم مولاوردی خلاف واقع بوده است

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان اظهارات اخیر خانم مولاوردی را خلاف واقع عنوان کرد.
اظهارات خانم مولاوردی خلاف واقع بوده است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمد مرزیه در زاهدان با اشاره به سخنان شهین دخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان اظهار کرد: سه موضوع در مصاحبه وی قابل پیگیری است.
وی افزود: مولاوردی در سخنان خود گفته بود که در سیستان و بلوچستان روستایی وجود دارد که تمام مردان آن اعدام شده است که این مطلب صحت ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان تاکید دارد: امکان دارد روستایی در استان وجود داشته باشد که اغلب مردان آن به دلایل مختلف فوت کرده باشند و یا برای معاش در روستا نباشند اما وجود روستایی که همه مردان آن اعدام شده باشند اصلا صحت ندارد جز اینکه به نوعی ما بهانه به دست دشمنان، مدعیان حقوق بشر و جاهای مختلفی که منتظر شنیدن این‌گونه مطالب از زبان مسئولان هستند بدهیم.
مرزیه گفت: نکته دیگر در مطالب مولاوردی این است که ایشان مدعی است از بین افراد اعدام شده کسانی هستند که تنها مسکن خانواده‌شان نیز مصادره شده است احتمالا ایشان زیاد به قانون مسلط نبوده‌اند که این سخنان را به میان آورده‌اند زیرا ماده 13 آیین‌نامه اجرایی مبارزه با موادمخدر مصوب سال 76، به صراحت دادگاه‌ها را مکلف کرده در صورتی که حکم به مصادره اموال بدهند حتما مستثنیات دین باید مدنظر قرار گیرد.
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: در این زمینه حتی مقام معظم رهبری به دادستانی کل کشور اذن داده‌اند که حتی وسایل نقلیه‌ای که در این قبیل پرونده‌ها توقیف می‌شود اگر تنها منبع درآمد خانواده باشد باز امکان استرداد آن وجود دارد.
وی تاکید کرد: این امر نیز در مصاحبه مولاوردی مورد غفلت قرار گرفته است.
مرزیه بیان کرد: خانم مولاوردی همچنین توجهی به تغییراتی که در قانون مبارزه با موادمخدر در سال 89 صورت گرفته نداشته است، این تغییرات باز فراتر از ماده 13 آیین نامه اجرایی است به طوریکه در آن حتی به دادگاه‌ها اجازه نمی‌دهد که اگر کسی را به جرم حمل، نگهداری، خرید و فروش موادمخدر محکوم به مصادره اموال کنند، نمی‌توانند همه اموال وی را مصادره کنند بلکه براساس قانون فقط مال ناشی از ارتکاب همین جرم مدنظر است.
انتهای پیام/ فارس
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب: 428634
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *