۰
گزارش تفتان ما از سایه سیاه گرانی بازار شب عید ؛

قیمت های نجومی در بازار شب عید خاش/ کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی

قیمت های نجومی در بازار شب عید در خاش باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است.
قیمت های نجومی در بازار شب عید خاش/ کاهش قدرت خرید مردم به دلیل گرانی
به گزارش تفتان ما، با نزدیک شدن به ایام نوروز باستانی شاهد شور و حال خاصی در میان مردم برای استقبال از بهار طبیعت هستیم.این روزها بوی آشنای بهار در خیابانها می پیچد و در هر محله، سپیدی در انتظار رنگی زیبا از جانب خداست.
 
صدای قدم های بهار در شهرستان خاش، شور و هیجان خاصی برای خرید شب عید و دیدن دوباره فصلی دیگر از طبیعت خدا به وجود آورده است.
 
در این میان، بازار و مغازه ها نقش اساسی در رونق دادن به این حال و هوا هستند و با تغییر دکراسیون، به استقبال سال نو می روند.
 
بسیاری از شهروندان خاشی از فرا رسیدن سال جدید بسیار خوشحال هستند اما در کنار آن از قیمت های بالای برخی از اجناس شاکی هستند.
 
تشدید موج گرانی در برخی از اجناس در روزهای پایانی سال نه تنها همخوانی چندانی با وعده های مسئولان برای یک نرخ تثبیت شده ندارد بلکه این گرانی افت کیفیت را به دنبال داشته است.

* دلیل هر گرانی نشانی از بی تدبیری و عدم نظارت درست  می تواند باشد
شهنوازي یکی از شهروندان خاشی در این باره گفت: بنظر بنده باید به دنبال هر گرانی تدبیری باشد چرا که دلیل هر گرانی نشانی از بی تدبیری و عدم نظارت درست  می تواند باشد. این روزها ما شاهد تقاوت قیمت متفاوت و سلیقه ای یک جنس هستیم و گاهی فروشندگان هر نرخی که دلشان می خواهد بر روی کالا می گذارند.
 
موضوع گرانی مخصوصا در روزهای پایانی سال پدیده ای است که شیرینی ایام خوش عید را به کام مردم تلخ می کند بطورئیکه هر وقت اسم از عید می آید آثار نگرانی در چهره بسیاری از خانواده ها ظاهر می شود.
 
در این میان برخی از اصناف به دنبال جبران سود کم خود در طول ایام سال هستند و می خواهند در روزهای پایانی سال جبران این ضرر را از جیب مردم کسب و جبران کنند. و متاسفانه شاهد آن هستیم قشر آسیب پذیر جامعه متضرر شده به نحوی که حتی توانایی خرید های معمولی را نیز نخواهند داشت.
 
 * قدرت خريد خانواده ها بسيار كاهش يافته است
سهرابزهي یکی دیگر از شهروندان خاشی در این باره به خبرنگار ما گفت: در این برهه زمانی قدرت خرید خانواده ها بسیار کاهش یافته و گاهی حتی نمی توانیم با 100 هزارتومان نیز آجیلی با کیفیت بخریم. وضعیت گرانی، حال مردم را دگرگون کرده اما ناچاریم برای تامین نیاز و خواسته های شب عید آن چه را که می خواهیم با کیفیت پایین از بازار خریداری کنیم.
 
اکنون با توجه به فرا رسیدن نوروز و افزایش قیمت ها که گاهی سلیقه ای رو به افزایش است قشرکم در آمد جامعه نگرانند که این قیمت ها همچنان رشد یافته و فرزندان این خانواده ها از دسترسی به میوه های شب عیدمحروم بمانند. واین موضوعی است که مسئولین استانی باید به آن توجه بیشتری داشته باشند و با اجرای برنامه های در روند رو به رشد اجناس در بازار جلوگیری کنند.
انتهای پیام/
سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۸
کد مطلب: 429342
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *