۰

عربستان با نفوذ مالی و سیاسی خود حزب الله را در تنگنا قرار می دهد/ جای تاسف دارد که رؤسای سران منطقه در راستای اهداف اسرائیل گام بر می دارند

سفیر سابق ایران در لبنان گفت: عربستان با تمام قوای خود اعم از نفوذ مالی وسیاسی در منطقه تلاش می کند تا حزب الله را در تنگنا قرار دهد.
عربستان با نفوذ مالی و سیاسی خود حزب الله را در تنگنا قرار می دهد/ جای تاسف دارد که رؤسای سران منطقه در راستای اهداف اسرائیل گام بر می دارند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، مسعود ادریسی درگفتگو با ناب نیوز در واکنش به اقدام اخیر عربستان مبنی بر تروریست خواندن حزب الله گفت: حزب الله گروه مقاومت است و این موضوع را نه تنها مردم لبنان بلکه کل مردم منطقه به آن اذعان دارند.
سفیر سابق ایران در لبنان اظهار کرد: حزب الله دستاوردهای بسیار درخشانی از مبارزه با اسرائیل داشته و تنها گروهی بود که توانست اسرائیل را وادار به عقب نشینی از خاک لبنان کند، همانطور که می دانید هرجا که صهیونیست ها اشغال کرده اند، از آن خارج نشده یا اگر برخی مناطق را رها کرده اند براساس دیدگاه و نظر خودشان بوده است.
مردم لبنان پیروزی خود را مدیون حزب الله هستند
وی عنوان کرد: مردم لبنان پیروزی خود را مدیون حزب الله هستند و این گروه، هم در لبنان و هم در افکار عمومی منطقه، نقش و جایگاه درخشانی دارد.
ادریسی با تاکید براینکه ثبات امروز لبنان و اینکه اسرائلی اقدام به اشغال آن نمی کند، به دلیل وجود حزب الله است، تصریح کرد: این گروه به دلیل مقاومت طبیعی است که از منطقه حمایت می کند لذا امری طبیعی است که در موضع گیری علیه تجاوز به یمن که ازسوی عربستان صورت گرفته طرف یمن را بگیرد و در سوریه هم که گروه های تکفیری در پی ساقط کردن رژیم بشار اسد هستند، از دولت سوریه دفاع می کند.
عربستان با نفوذ مالی و سیاسی خود سعی می کند حزب الله را در تنگنا قرار دهد
این کارشناس مسائل سیاسی اذعان داشت: سیاست عربستان در منطقه این است که دولت بشار اسد ساقط شود و در یمن هم که موضع ان مشخص است؛ این ها دلایلی است که عربستان با تمام قوای خود اعم از نفوذ مالی وسیاسی تلاش می کند تا حزب الله را در تنگنا قرار دهد.
وی افزود: برخی کشورهای عربی مانند الجزایر علیرغم اینکه این بیانیه را علیه حزب الله امضا کرده اند اما مطئمنا نمی خواهند حزب الله را در گروه تروریست ها قرار دهند اما عربستان با نفوذ سیاسی و مالی که در منطقه دارد، توانست چنین بیانیه ای را بگیرد.
سفیر سابق ایران در لبنان خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد هستیم که صهیونیست و کشورهای حامی آن در راستای قلمداد کردن حزب الله به عنوان گروهی تروریستی است و جای تاسف دارد که رؤسای کشورها اقداماتی در راستای خواست اسرائیل و رژیم صهیونیستی انجام می دهند.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 429397
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *