۰

جنگ امروزه کشمکش و تبادل فرهنگ‎ها است

امام جمعه زابل گفت: جنگ امروزه کشمکش و تبادل فرهنگ‎ها است و آن کشوری که بتواند فرهنگ خود را غالب سازد و فکر جامعه هدف را تصاحب کند پیروزی میدان است.
جنگ امروزه کشمکش و تبادل فرهنگ‎ها است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل دفتر امام جمعه زابل حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در نخستین کنگره «لاله‎های هم آغوش سیستان» که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا راه پویان راستین راه انبیا، اولیا و صراط حق هستند و در مدرسه و مکتب حوزه علمیه امام راحل (ره) درس بصیرت و شجاعت را فراگرفته و به لقاءالله پیوستند.
امام جمعه زابل با بیان اینکه وظیفه همه ما است که در مسیر شهدا حرکت کنیم، افزود: شهید در عرصه میدان جنگ سخت حضور پیدا می‎کند و جسم خود را در مقابل ترکش‎ها محافظ و سپر قرار می‎دهد و از مرزهای جغرافیایی حفاظت و نمی‎گذارد که دشمن پا در حریم کشور گذاشته و کشور بگذارد و این یک اثر وجودی شهید است.
وی با بیان اینکه اثر وجودی دیگر شهید، پیروزی در جنگ نرم است، بیان کرد: پیشرفت تکنولوژی مرزهای جغرافیایی تحت‌الشعاع قرار گرفته و معنی واقعی خود را از دست داده‎اند و جنگ امروزه کشمکش و تبادل فرهنگ‎ها است و بعضی از فرهنگ‎ها تحت‎الشعاع قرار می‎گیرند و ذوب می‎شوند و آن کشوری که بتواند فرهنگ خود را غالب سازد و فکر جامعه هدف را تصاحب کند پیروزی میدان است.
کیخا گفت: امروزه کشورها برای اینکه ماندگار شوند فرهنگ خودشان را تقویت می‎کنند و اسطوره‎های خود را نمایان می‎کنند و یا اگر اسطوره ندارند دست به اسطوره‌سازی و افسانه‌سازی با ساخت سریال‎ها و فیلم‎های مستمر می‎زنند تا در عرصه جنگ نرم مقلوب نشوند.
امام جمعه زابل افزود: رمز و هنر موفقیت شهدا شناخت هدف و قدم در مسیر هدف برداشتن است که نشان دهنده اعتقاد راسخ‌شان هست که به این بصیرت و مرحله رشد عقلی رسیده‎اند که برای باورهای خودشان جان خود را فدا کنند و این مسیر بسیار ستودنی است.
وی بیان کرد: ولایت را متوجه بودن و در مسیر ولایت قدم برداشتن درس این یادواره‎ها و همایش‌ها به همه ما است و امروزه هم عزیزان جانباز و یادگاران شهدا همین راه و مسیر را به ما نشان می‎دهند.
کیخا اضافه کرد: رمز بقا و ماندگاری انقلاب و اقتدار ایران اسلامی به خاطر حضور مردم و بسیجی‎ها و بصیرها است که در مسیر ولایت حرکت می‎کنند و اگر ولی‌فقیه‌شان اشک بریزد قلب و روح آنان می‎شکند و رمز موفقیت ما گوش به فرمان ولی‌فقیه بودن است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 429467
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *