۰

بدون حقوق و عیدی؛ معلمان حق التدریسی عید ندارند

در آستانه سال نو و در زمانی که اعلام شده بود مطالبات معلمان حق التدریس تا پایان سال پرداخت می شود، شاهدیم 28 اسفندماه دوروز مانده به سال جدید، تنها یک ماه از حقوق این معلمان زحمت کش پرداخت شده است.
بدون حقوق و عیدی؛ معلمان حق التدریسی عید ندارند
به گزارش سرویس اجتماعي  تفتان ما، به نقل از کلاس بیست،  روزهای پایانی اسفند سپری می شود و همه منتظر خبرهای خوش از و امیدوار کننده اند اما وزارت آموزش و پرورش، پرجمعیت ترین وزارتخانه روزهای خوشی را سپری نمی کند.
در حالی که این روزها همه از ترین های 94، بهترین روز، زیباترین جمله، بهترین هدیه و .. سخن می گویند اما در آموزش وپرورش باید ترین های تلخ را بیشتر شمرد.
وزارتخانه ای که شاید وزیرش پر رفت آمد ترین وزیر امسال به مجلس لقب بگیرد و پرکارت ترین مجلس شورای اسلامی نیز بدون شک به فانی خواهد رسید.
1096862 190
آموزش و پرورش نهادی که باید مردمی ترین نهاد کشور را یدک بکشد و به نوعی درکانون توجه هات قرار بگیرد اما امروز در حاشیه قرار گرفته و به نوعی پسابرجام رونقی به جز اضافه شدن کتاب، درس و هزینه نداشته است.
روزهای آخر اسفند سپری میشود ومعلمان منتظر واریز حقوق اسفند، که 3 روز مانده به عید برای معلمان رسمی پرداخت شد و معلمان حق التدریس نیز همچنان منتظر پرداخت معوقات خود هستند.
معلمان حق‌التدریس آموزش و پرورش از مهرماه تاکنون هیچ حقوقی را دریافت نکرده‌اند،6 ماه سرکلاس حاضر شدند و درسرما، گرما و تحصن های مختلف نیز شرکت کردند تا مستخدم آموزش و پرورش شوند و اینک در آستانه شب عید تنها حقوق یک ماه را دریافت کردند و حتی عیدی که به همه کارمندان و کارگران تعلق می گیرد نیز به آنان پرداخت نشده است و باعث شده با تلخ کامی سال نو را تحویل کنند.
14504
معلمان حق التدریس استان گلستان می گویند: حقوق واریز شده برای یک ماه نیز رقم قابل توجهی نیست .
قربان عرب احمدی درخصوص حقوق معلمان حق التدریسی که از ابتدای سال تحصیلی در مدارس مشغول به تدریس شده اند، افزود: حقوق مهرماه آنان واریز شده است.
وی درباره حقوق 5 ماه دیگر نیز گفت: به محض واریز از وزارت آموزش و پرورش و پرشدن خزانه مابقی مطالبات آنان واریز خواهدشد.
اما سیدمحمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص عدم پرداخت مطالبات نیروهای حق‌التدریس می‌گوید: به دلیل اینکه نیروهای به صورت حق‌التدریس از مهر وارد آموزش و پرورش شده‌ بودند، دراعتبارات ما لحاظ نشده‌اند، با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم تا بخشی از مطالبات آنها را تأمین کنیم.
81322828-5968281
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، مربیان پیش‌دبستانی، که رشته آنها موردنیاز آموزش و پرورش است از مهر امسال به صورت حق‌التدریس با این وزارتخانه همکاری دارند.
بودجه آموزش و پرورش همواره مشتمل بر اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی، بخش اختصاصی و بندی با نام «سایر» اعتبارات است که حق‌التدریس معلمان ذیل واژه «سایر» می‌گنجد، که بودجه این بخش بوضوح لاغرتر و نحیف‌تر شده چیزی حدود 6 درصد کمتر از سال قبل .
دربودجه سال 94 در بند سایراعتبارات عدد 1700 میلیارد تومان نوشته شده بود درحالی که درلایحه بودجه 95 این رقم بشدت آب رفته و به 470 میلیارد تومان کاهش یافته است.
این درحالی است که بودجه آموزش و پرورش در سال‌های اخیر همواره روندی صعودی داشته اما این رشد هیچ گاه به حل مشکلات بزرگ‌ترین وزارتخانه کشور منجر نشده است،بودجه آموزش و پرورش درسال 93 به میزان 20 هزار و 621 میلیارد تومان، درسال جاری، 23 هزار و 584 میلیارد تومان و درسال 95، 28 هزار و 540 میلیارد تومان تعیین شده است .
براساس این گزارش، با توجه به همه خلف وعده های آموزش و پرورش در سال 94 امیدواریم سال 95، سالی پراز تحقق وعده ها برای فرهنگیان باشد.
انتهای پیام/
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۳۴
کد مطلب: 429713
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *