۰

از هیئت اجرایی شکایت کردم تا هیئت نظارت به موضوع رسیدگی کند/ تسلیم فشارها برای انصراف از اعتراضم نمی‌شوم/ مردم انتظار دارند شورای نگهبان از حق الناس صیانت کند

نفر پنجم انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابیه تبریز گفت: طبق قانون اگر از هیئت اجرایی شکایتی شود هیئت نظارت موظف به رسیدگی است اما اکنون متهم به پرونده شاکی رسیدگی می‌کند.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، محمد اسماعیل سعیدی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به ابهامات نتایج دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو، اظهار داشت: طبق قانون اگر از هیئت اجرایی شکایتی شود هیئت نظارت بر انتخابات موظف به رسیدگی است اما در تبریز قضیه برعکس شده و اقداماتی مغایر با قانون انجام می‌شود، قرار نیست متهم به پرونده شاکی رسیدگی کند.
وی ادامه داد: بنده نامه اعتراض خود را رسما به مسئول دفتر هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان تقدیم کرده و از ایشان درخواست نمودم طبق قانون و با توجه به مستندات به اعتراض بنده رسیدگی کنند.
نفر پنجم انتخابات مجلس دهم در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه هیئت نظارت نباید منتظر رسیدگی هیئت اجرایی باشد، ابراز کرد: اعتراض بنده نسبت به روند اجرایی انتخابات است و انتظار دارم هیئت نظارت با قاطعیت و شفافیت تمام به موضوع رسیدگی کرده و از حق الناس صیانت کند.
وی خواستار بازشماری آراء شد و بیان داشت: تمدیدهای مکرر با وجود خالی بودن شعبات اخذ رأی، تغییر نتیجه در عرض یک ساعت و سایر مسایل حاشیه‌ای موجب شد تا به درخواست مردم نسبت به نتایج اعتراض کنم، اینجا نام سعیدی مطرح نیست بلکه پای حقوق مردم در میان است و باید برای همگان آشکار شود که در انتخابات چه گذشته است.
این نماینده مجلس نهم با اشاره به استقبال هیئت نظارت و هیئت اجرایی از اعتراضات، متذکر شد: اگر نتایج واضح است دیگر نیازی نیست که عده‌ای در پشت پرده به سعیدی فشار بیاورند تا انصراف دهد و موضوع را به حاشیه ببرند، بنده مطیع تصمیم نهایی هیئت نظارت خواهم بود و تا آخرین دقیقه موضوع را پیگیری خواهم کرد.
وی تصریح کرد: بنده تسلیم هیچ فشاری نخواهم شد و از طریق مجاری قانونی شکایت خود را پیگیری خواهم کرد، ما در فضایی آرام پیگیر مطالبات مردم هستیم و اجازه نمی‌دهیم به امانت و اعتماد آنان خدشه‌ای وارد شود.
گفتنی است؛ پرونده اعتراض محمد اسماعیل سعیدی به هیئت اجرایی ارسال شده و بعد از بررسی به هیئت نظارت ارجاع داده خواهد شد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 431989
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *