۰
يادداشت/ به قلم عليرضا هاشمي فر(مديرمسئول)؛

در ایران اسلامی عیدنوروز بعنوان عید ملی فرخنده، پرشکوه و پر نشاط است/ بهار، درس خداشناسی و معاد است

در ایران اسلامی عید نوروزبعنوان عید ملی فرخنده و پرشکوه و پر نشاط است و به طور کلی در نواحی مختلف کشور رسوم و آداب سنتی برای برگزاری این عید متفاوت است.
در ایران اسلامی عیدنوروز بعنوان عید ملی فرخنده، پرشکوه و پر نشاط است/ بهار، درس خداشناسی و معاد  است
به گزارش تفتان ما ، نوروز، هم‏گام با نسیم بهاری، رویش شکوفه‏‌ها، زنده شدن زمین و در کنار این همه، صله رحم، دید و بازدیدها، خانه تکانی و بهداشت و نظافت، فراهم آمدن زمینه آشتی‏ها و پیوندها و مجموعه‏‌ای ازخوبی‏ها و نیکی‏‌هاست که هر خردمندی آن را می‏‌پسندد و تأیید می‏کند. بی‏‌شک اگر هیچ روایت و سند صریحی در تأیید و نکوداشت نوروز وجود نداشته باشد، توجه به جنبه‏‌های مثبت و آموزنده نوروز، این اطمینان را پدید می‌‏آورد که بزرگداشت نوروز را باید اسلام تأیید کند.
بهار، درس خداشناسی و معاد و تحول و رشد و تکامل است. اگر انسان‏ها از این طبیعت زیبا، درس بیاموزند، در حقیقت اعتقاد به رستاخیز را آموخته‌‏اند. در این صورت باید سرآغاز چنان بعثتی را روز برتر و نوروز نامید و آن را جشن گرفت.
 
اگر مراسم نوروزی بر این اساس پی‏‌ریزی گردد و انسان‏ها خود را با محتوای دعای آغاز سال که بیان کننده تحول و نغمه توحیدی است هم‏گام و هم‏گون سازند، چنین نوروزی سرشار از مبارکی و میمنت خواهد بود.
آنان که طعم توحید را چشیده‌‏اند، در ایام دل‏‌انگیز و پرنشاط آغاز بهار، به پیروی از بزرگان دین، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرده و مفاهیم آن را در اعماق جانشان دریافت می‏‌کنند که: «همانا در خلقت آسمان‏ها و زمین و آمد و شد شب و روز، نشانه‌‏هایی برای صاحبان اندیشه است.» هرگاه در مراسم نوروزی، به دنبال این چنین مفاهیم آموزنده و ارزنده‌‏ای باشیم، بی‏‌تردید حقیقت نوروز، این رستاخیز عظیم طبیعت را دریافته‏‌ایم.
مردم کشورمان به منظور گرامیداشت ایام عید از شهرها گرفته تا دهات، فعالیتهای مختلفی را انجام می دهند و جشنهایی برپا می کنند.
 
درشهرها و روستاها از هر صنفی به خانه تکانی و شستن البسه و لحاف و غیره می پردازند تا با پاکی و پاکیزگی به پیشواز سال نو بروند. در شهرهای بزرگ و تفریحی مقدمات عید نیز از مدتها قبل از عید شروع می شود، سازمانها و ادارات فرهنگی و گروههای هنری برنامه های هنری خود را آماده می سازند و در پارکها برنامه های تفریحی و بازی های گروهی جدید و بیشماری برای مردم انجام می شود. موسسات تجاری نیز برای اقناع مشتریان خود کالاها و اجناس متنوع را ازنقاط مختلف شهرهاو کشورهای دنیا وارد می کنند و اینک در سال 95 به شادی و نشاط بپردازیم و ضمن حلالیت از یکدیگر در این جشن شرکت کنیم.
——————————-
نویسنده: علیرضا هاشمی فر (مدیرمسئول تفتان ما)
——————————-
انتهای یپام/
پنجشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب: 429816
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *