۰

سیزده بدر طوفانی مردم سیستان و بلوچستان در روز طبیعت

با توجه به اینکه شرایط جوی در نواحی مرکزی استان سیستان و بلوچستان زیاد مساعد نبود و شاهد طوفان و گرد و خاک بودیم، اما شدت طوفان هم نتوانست باعث شود که مردم در روز طبیعت در خانه‌ها بمانند.
سیزده بدر طوفانی مردم سیستان و بلوچستان در روز طبیعت
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مردم سیستان و بلوچستان از صبح امروز با نشاط و شادابی به دل کوه و دشت زده تا این سنت دیرینه را به جا آورده و به نوعی سیزده را بدر کنند.
با توجه به اینکه شرایط جوی در نواحی مرکزی استان زیاد مساعد نبود و شاهد طوفان و گرد و خاک بودیم، اما شدت طوفان هم نتوانست باعث شود که مردم در روز طبیعت در خانه‌ها بمانند.
* حریق بخشی از درختان کلاته رزاق‌زاده در زاهدان
در حالیکه باید در حفظ و نگهداری طبیعت کوشا باشیم اما شهردار زاهدان در گفت‌وگو با رسانه‌ها از حریق بخشی از درختان کلاته رزاق‌زاده زاهدان بر اثر سهل انگارى عده‌اى از شهروندان خبر داد.
مسلم سیدالحسینى گفت: درختان کلاته رزاق‌زاده از قدمت زیادى برخوردار هستند که سوختن آنها خسارت جبران‌ناپذیرى به فضاى سبز شهرى وارد آورده است.
* رگبار باران گاهی رعدوبرق در سیستان و بلوچستان
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان به خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مطابق تحلیل آخرین نقشه‎های پیش‌یابی هواشناسی بعدازظهر و شب در برخی نقاط شمال، مرکز و ارتفاعات جنوبی استان رگبار باران گاهی رعدوبرق انتظار می‌رود.
مرتضی فرجی افزود: در نواحی مرکزی و شمال غرب استان به ویژه جاده زاهدان- نصرت آباد-بم، زاهدان- نهبندان و با شدت کمتر در نیمه جنوبی به تناوب تا عصر امروز باد شدید و گاهی گردوخاک خواهیم داشت.
وی گفت: با نفوذ توده هوای سرد شمالی، از بعد از ظهر تا اواخر وقت شنبه در منطقه سیستان باد متوسط تا نسبتاً شدید و گردوخاک و در نیمه شمالی استان کاهش 10 تا 15 درجه‎ای دما پیش‎بینی می‎شود.
فرجی گفت: تا دوشنبه بر روی دریای عمان وزش باد نسبتاً شدید، سواحل باد و گردوخاک و دریا مواج خواهد بود.
انتهای پیام/ فارس
يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 429902
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *