۰

مخالفت غربی‌ها با اصل انقلاب ایران است/منتظر فرصتی برای آسیب رساندن به ما هستند

یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال فرصتی برای آسیب رساندن به ما هستند، گفت: مخالفت غربی‌ها با اصل انقلاب ایران بوده و موضوعاتی مانند انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و مانند این‌ها بهانه است.
مخالفت غربی‌ها با اصل انقلاب ایران است/منتظر فرصتی برای آسیب رساندن به ما هستند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از سایت فرهنگ نگار، آیت‌الله حسین نوری همدانی در جلسه درس خارج فقه خود با اشاره به روایتی از امیرمومنان، حضرت امام علی (ع) در خصوص امربه‌معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: این مسئله یک واجب دینی است و هر فردی باید آن را انجام دهد و نتیجه انجام آن ایجاد امنیت جانی، مالی و فکری در جامعه می‌شود تمام حقوق به صاحبانش بازمی‌گردد.
وی افزود: طبق روایات و احادیث، ترک امربه‌معروف و نهی از منکر سبب تسلط اشرار بر جامعه می‌شود و درصورتی‌که به آن عمل شود، فقر از جامعه می‌رود و برای همه کار و سرمایه ایجاد می‌شود.
این مرجع تقلید با اشاره به این‌که گاهی برای برطرف کردن منکر نیاز به افرادی است که در دارای قدرت و مهارت هستند، خاطرنشان کرد: انجام امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه نیازمند زمینه‌سازی‌هایی است که بدون آن نمی‌شود این فریضه الهی را انجام داد.
آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشرفت‌های موشکی ایران و بهانه‌گیری‌های غربی‌ها و علی‌الخصوص آمریکا، اظهار داشت: این مسئله بسیار درس‌آموز است و باید از آن عبرت بگیریم و این مسئله اثبات می‌کند که کشورهای غربی قابل‌اعتماد نیستند.
وی با اشاره به این موضوع که غربی‌ها هیچ‌گاه با صداقت با ایران برخورد نکرده‌اند، افزود: کشورهای غربی از انقلاب ایران که موجب بیداری ملت‌ها شده است، سیلی محکمی خورده‌اند و به همین علت با ما مخالف هستند.
این استاد حوزه ضمن اشاره به این مسئله که موضوعات مانند انرژی هسته‌ای و حقوق بشر و مانند این‌ها بهانه‌ای در دستان آن‌هاست، ادامه داد: مخالفت غربی‌ها با اصل انقلاب ایران است و زیر دست‌های مخملی خود، پنجه‌های چدنی مخفی کرده‌اند و منتظر فرصتی برای آسیب رساندن به ما هستند.
وی با اشاره به این موضوع که کسانی که دم از دوستی با غربی‌های می‌زنند با فرهنگ اهل‌بیت (ع) بیگانه‌اند، تصریح کرد: هرزمانی که ما با نرمش با آنان سخن گفتیم، گمان بردند که ما تضعیف و ذلیل‌شده‌ایم.
آیت‌الله نوری همدانی ضمن تأکید بر این مسئله که باید تنها به ارزش‌های دینی و انقلابی خودمان تکیه کنیم و در مقابل دشمنان با صراحت بیان سخن بگوییم، ابراز داشت: ما به دنبال قطع ارتباط با هیچ‌کسی نیستیم ولی این موضوع سبب نمی‌شود که ما از مواضع اصولی، حق و عزت خودمان کوتاه بیاییم.
وی در بخش دیگری از سخنان امروز خود به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شد، اشاره کرده و گفت: باید با حمایت از تولید داخلی وابستگی خود را به خارج کم کرده و مشکلات داخل را رفع کنیم و به تولید داخلی رونق دهیم.
 این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود به هشدار رهبر انقلاب در خصوص تضعیف حرکت و تفکر انقلابی در حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: هشدار رهبر انقلاب در خصوص انقلابی ماندن حوزه بسیار مهم است؛ با توجه به این‌که انقلاب از حوزه برخاسته، علما و حوزه باید در این زمینه فکر و تحقیق کنند که چه فعالیت‌هایی باید برای انجام این سخنان انجام شود.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 430238
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *