۰

یک سوال مهم از سرمربی استقلال!

استقلال چه قهرمان شود، چه نایب قهرمان و چه در رتبه‌های دیگر قرار بگیرد، باید به این سوال مهم و کلیدی پاسخ دهد که چرا و به چه دلیل و با کدام متر و معیار سراغ بازیکنی در سطح فنی پروپژیچ رفته است.
یک سوال مهم از سرمربی استقلال!
به گزارش سرویس ورزشي تفتان ما، پروپژیچ همان بازیکنی که بر سر آمدنش به استقلال حرف و حدیث‌های بسیاری شد و ابتدای فصل سروصدای زیادی به پا کرد، آمار تکان‌دهنده به لحاظ دقایق بازی در استقلال دارد. مهاجم استقلال برخلاف انتظارها و به رغم آنکه گفته می‌شود مبلغی
نزدیک به 250 هزار دلار هم دستمزد گرفته تاکنون در13بازی غایب بوده و تنها 2 گل به ثمر رسانده است

علاوه بر 13 بازی غیبت که در کارنامه بازی‌های پروپژیچ تا پایان هفته بیست و چهارم خودنمایی می‌کند، دقایق حضور این مهاجم در برخی بازی‌ها به 10 دقیقه هم نمی‌رسد. پروپژیچ برخلاف انتظارها به لحاظ فنی هم آن بازیکن دلخواه نبود.
شاید در اولین بازی‌هایی که وی در ترکیب استقلال قرار گرفت روزنه‌هایی از امید جاری شد اما پروپژیچ تنها یک جرقه بود و به جز دو گلی که در مجموع 382 دقیقه بازی برای استقلال به ثمررساند، دیگر هیچ ثمره‌ای برای آبی‌ها نداشته است.
وضعیت این مهاجم نشان می‌دهد که باشگاه استقلال بار دیگر در جذب بازیکن خارجی دچار اشتباه فاحشی شده است.
اشتباه‌هایی که نظیرش را در فصول گذشته بارها و بارها در این باشگاه دیده‌ایم و چه در زمان همین پرویزمظلومی و چه در زمان مربیگری امیر قلعه‌نویی بارها بازیکنانی با کیفیت نازل فنی به استقلال آمده‌اند و پول‌های درشتی هم گرفته‌اند که اساسا ارزش جذب نداشته‌اند.
پروپژیچ که شاید آخرین نمونه از بازیکنان خارجی بی‌کیفیت جذب شده از سوی استقلال نباشد، در ظاهر فقط برای کسب درآمد به فوتبال ایران آمده وگرنه او درفصل پیش از حضور در استقلال نه کارنامه درخشانی داشته است و نه از وضعیت سنی مناسبی برخوردار است که بتوان به آینده کاری‌اش امید داشت.
هزینه‌هایی که طی سال‌های گذشته صرف خرید بازیکنان هم ردیف پروپژیچ شده بی‌گمان سرسام‌آور است و انتقادهای کارشناسان هم به این وضعیت هیچ ثمری نداشته و باشگاه استقلال بدون توجه به جذب بازیکنان با کیفیت‌تر، غالبا بازیکنانی را به خدمت می‌گیرد که نظیرش در لیگ یک فوتبال ایران به وفور یافت می‌شوند. شاید اگر استقلالی‌ها در ابتدای این فصل دقت بیشتری در جذب بازیکن خارجی می‌کردند نتایج بهتری عاید شان می‌شد.
شاید هم اصولا لازم است که باشگاه استقلال دیگر سراغ بازیکنان خارجی نرود تا مجبور نباشد دلارهای این مملکت را به پای بازیکنانی بریزد که حتی خود کادرفنی هم آنها را قبول ندارند.
استقلال چه قهرمان شود، چه نایب قهرمان و چه در رتبه‌های دیگر قرار بگیرد، باید به این سوال مهم و کلیدی پاسخ دهد که چرا و به چه دلیل و با کدام متر و معیار سراغ بازیکنی در سطح فنی پروپژیچ رفته است. بازیکنی که خود مظلومی هم اعتقادی به آن ندارد.
باشگاه استقلال پس از پایان فصل در هر جایگاهی که باشد باید به این پرسش پاسخ دهد که پروپژیچ را آیا مظلومی می‌خواست یا اینکه با همان واسطه‌گری‌های معمول که هرساله در این تیم شاهدیم به ترکیب آبی‌ها اضافه شده و دستمزد چند صدمیلیونی گرفته است. حیف از باشگاه استقلال که پولش را صرف خرید بازیکنی کرده که تا به امروز از مجموع 2160 دقیقه‌ای که از لیگ گذشته تنها 382 دقیقه به میدان رفته است. آری، فقط 382 دقیقه که حتی یک سوم دقایق طی شده از لیگ نیست و در مجموع او را 1778دقیقه از ترکیب استقلال دور نگه داشته است!
 
 
انتهای پیام/ راه دانا
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 430311
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *