۰

بانوان نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس ایفا کردند

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: نقش مادران و زنان در دوران سخت مبارزه بر هیچکس پوشیده نیست.
بانوان نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس ایفا کردند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه سلمان، سردار حسین معروفی در سومین جشنواره اسوه‎های صبر و مقاومت که با حضور مادران، خواهران و همسران شهید و همچنین مسئولان اجرایی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: ما مدیون شهدا هستیم زیرا همه هستی خود را برای بقای دین خدا و کرامت انسانی و تمامیت ارضی با اخلاص تمام فدا کردند.
وی افزود: برای زنان و مادران همین بس که اولین ایمان آورندگان به اسلام بانویی همچون حضرت خدیجه (س) است که تمام وجود و سرمایه خود را برای ترویج فرهنگ قرانی فدا کرد.
فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با تاکید بر نقش موثر مادران و زنان در دوران سخت مبارزه بیان داشت: زنان در دوران دفاع مقدس هم نقش فیزیکی و هم نقش معنوی موثری را ایفا کردند و به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد صحنه کارزار دفاع مقدس شدند.
وی حماسه خواهران و مادران در سوسنگرد و گیلان غرب را مایه عزت و افتخار ملت ایران دانست و ادامه داد: خواهران بدون هیچ ترس و واهمه‎ای در صحنه‎‌های دفاع مقدس تمام موازین شرعی و اخلاقی را به صورت دقیق که برگرفته از مکتب زهرای مرضیه بود رعایت می‎کردند.
وی در تشریح نقش غیر مستقیم بانوان در طول دوران دفاع مقدس به چهار حالت اشاره کرد و افزود: اولین دسته مادرانی بودند که به دست خودشان فرزندانشان را به کوره آتش می‌فرستادند بدون هیچ امیدی به برگشت آنها زیرا باور داشتند باید دین خود را به فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) ادا کنند.
فرمانده سپاه سلمان با تاکید بر نقش موثر و بسیار بزرگ همسران شهدا تصریح کرد: شهدای متاهل در دفاع مقدس قریب به اتفاقشان ابتدای تشکیل زندگیشان بود و اکثرا جوان بودند جدا شدن مرد از یک زن جوان آن هم در دوران جنگی که هیچ امیدی به بازگشت آن نیست کار کوچکی نبود.
وی خاطرنشان کرد: سومین دسته مادران و خواهران و همسرانی بودند که با همه وجود و اخلاص نقش لجستیک و پشتیبانی دفاع مقدس را در بحث تغذیه، پوشاک، بسته‌بندی و غیره مدیریت می‌کردند.
معروفی افزود: حرکت‌های عاطفی مادران، همسران و دختران شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست و چون بواسطه اخلاص عمل و انجام کار برای رضای خداوند بود، ماندگار شد.
وی سخت‌ترین شب‌ها و روزها را متعلق به خواهران و مادران مفقودالاثران خواند و تاکید کرد: مظلوم‌ترین شهدای ما مفقودین هستند.
معروفی عقبه حقیقی یک جامعه را خانواده دانست و تاکید کرد: اگر امروز فرماندهان و مسئولان و مملکت روی پای خود ایستاده و فداکاری می کند و ارزش پیدا کرده است بواسطه نقش مهم مادران و همسران شهدا است و نباید هیچگاه این نقش را نادیده گرفت.
وی بیان داشت:  اگر ما در دوران دفاع مقدس خوب جنگیدیم و بهترین‌ها را تقدیم کردیم چون مادران و همسران همراهی، همدلی و پشتیبانی کردند و شک نکنیم اجر این مادران و همسران و فرزندان کمتر از رزمیدن و خون ریختن نیست.
سردار معروفی ضمن تقدیر از نقش همسران جانباز 70 درصدی و قطع نخاعی گفت: هیچ زنی ایثارگرتر از همسران جانباز نیست و هر چه امروز آنها را مورد تکریم قرار دهیم قطعا عاقبت بخیری به خود کردیم.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 430342
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *