۰

شهید شهریاری سنبل اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل بود

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، در یادواره شهید شهریار در دانشگاه پیام نور زنجان ، گفت: شهید شهریاری سنبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بود و اگر دستاوردهای هسته ای که وی نیز در آن نقش داشت، نبود، این مذاکرات هم معنایی نداشت .
شهید شهریاری سنبل اقتصاد مقاومتی در اقدام و عمل بود
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، به نقل از نسیم زنجان، محمد حسین قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در یادواره شهید شهریاری که در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار شد، گفت: شهید شهریاری سنبل اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بود و اگر دستاوردهای هسته ای که وی نیز در آن نقش داشت، نبود، این مذاکرات هم معنایی نداشت و شش قدرت بزرگ جهانی امکان نداشت که یک طرف میز بنشینند و با ایران مذاکره کنند و چانه بزنند .
سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک با بیان اینکه،  شهید شهریاری اعتماد به نفس داشت و شروع به کار کرد و به نتیجه رسید، افزود:  وقتی این اتفاق (تولید صفحات سوخت 20 درصد) افتاد خود مسئولین نیز باور نمی کردند و دشمن هم باور نمی کرد که چنین اتفاقی افتاده باشد و برای ما خیلی این کار ارزشمند بود.
قدیری ابیانه، تصریح کرد:  ما قبل از این صفحات سوخت 20 درصد را نتوانسته بودیم تهیه کنیم و تمام پیشرفت های ما در زمینه هسته ای مرهون  افرادی با همین روحیه بود که خودشان را باور کردند و وارد عرصه شدند و اگر ما دستاوردی در مذاکرات برای خودمان قائل باشیم این دستاوردها مرهون تلاش شهدای هسته ای ما است.
وی، ادامه داد: کار شهدای  شهدای هسته ای به معنای اقتصاد مقاومتی است که در مقابل فشار اقتصادی مقاومت شد و به موفقیت رسیدیم و در زمینه موشکی نیز این چنین شد و ما امروز یکی از چهار،پنج قدرت موشکی دنیا هستیم.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه، شهریاری فقط علم نداشت و ایمان هم داشت، گفت:  وقتی این ها با هم ترکیب می شود مثل دوبال می ماند که با این دو بال می شود پرواز کرد و اگر دانشجویان ما علم و ایمان داشته باشند می توانند کشور را به پیشرفت برسانند و هر دانشجویی باید خود را با دوران دانشجویی شهریاری مقایسه کند و نگوید من نمی توانم و من کیستم، بلکه او اشرف مخلوقات عالم هست و نباید خود را دست کم بگیرد .
قدیری ابیانه، افزود:  شهریاری با همان امکانات که ایمان، علم و پشتکار بود توانست این امکان را فراهم کند و وقتی چک سفید جلوی او به خاطر این دستاورد هسته ای گذاشتند، چیزی ننوشت.
وی، گفت : دانشجویان باید خود را باور کنند و خود را دست کم نگیرند و جوان مسلمان ایرانی شیعه باید در هر رشته ای که هست درس بخواند و  دانشمند ترین دانشمندان جهان شود و اگر خود و هدفش را کمتر ببیند  مشکل دارد و ما زمینه اش را داریم و امکانات هم فراوان است و این امکانات بیشتر بالقوه است و به بالفعل تبدیل نشده است و از نظر وسعت ایران وسعتش از مجموع پنج کشور ایتالیا، انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا بیشتر هست و مگر می شود در چنین کشوری کار نباشد و اگر فرهنگ کار باشد نمی شود کار نباشد ، فرهنگ کار نیست و فرهنگ را باید درست کنیم.
در این برنامه همچنین خواهر شهید شهریاری نیز با اشاره به اینکه، تا به امروز هر چه برنامه برگزار شده است برای تجلیل از مقام شامخ شهید شهریاری بوده است، گفت: پس از این باید مراسم تحلیل شهید شهریاری مورد توجه قرار گیرد و مخصوصا نسل پیش رو انقلاب باید این انقلاب را سربلند تحویل نسل بعدی دهد.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 430580
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *