۰
امام جمعه شهرستان خاش:

اعتکاف یکی از سنت‌های دینی و اسلامی است/ ماه رجب فرصت مغتنمی برای بیداری دل‌های انسان‌ها است

امام جمعه شهرستان خاش گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های دینی و اسلامی است که در ادیان و شرایع قبل از اسلام هم بوده‌ و مورد تاكيد دين اسلام است.
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمد حسين ميري در جلسه شئونات مذهبي شهرستان خاش پيرامون برنامه ريزي و هماهنگي برنامه معنوي اعتكاف، اظهار كرد: مراسم معنوی اعتکاف، راهی است که به سوی پالایش جسم و جان از آلودگی‌ها ختم می‌شود.
 
وي با بیان اینکه اعتکاف یک عبادت نیست، بلکه مجموعه‌ای از بهترین عبادت‌ها است، تصریح کرد: اعتکاف فرصتی است برای پاک کردن زنگارهای دل و کسب زاد و توشه سفر آخرت و در حقیقت ورود به عرصه جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.
 
وي گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های دینی و اسلامی است که در ادیان و شرایع قبل از اسلام هم بوده‌ و بسیاری از انبیای الهی به این سنت حسنه عمل می‌کردند.
 
حجت الاسلام ميري بيان كرد: اعتکاف گریز از لذت‌گرایى و مهار حس خودمحورى و برترى‌جویى و بازگشت از قبله دنیاگرایان به سمت و سوى قلب و قبله هستى است.
 
*فریضه اعتکاف یک کار بزرگ فرهنگی است
معاون سياسي اجتماعي فرماندار خاش نيز در ادامه، گفت: فریضه اعتکاف را یک کار بزرگ فرهنگی خواند و افزود: عمل به این فریضه الهی در چندین دهه از انقلاب یک کار بزرگ فرهنگی بوده که از آن استقبال خوبی شده است.
 
محمد احمدي بولاغي به استقبال خوب جوانان و دانشجویان برای شرکت در مراسم اعتکاف اشاره کرد و گفت: توجه به این فریضه مهم امروزه در روستاها نیز مثال‌زدنی است.
 
وي انس با دعا، ذکر، قرآن و خواندن نماز اول وقت را از جمله امور مهم در مراسم اعتکاف دانست و تأکید کرد: این فریضه الهی یکی از معروف‌های مهم در تقویت باورهای دینی و اعتقادی و تهذیب نفس است.
 
احمدي تاكيد كرد: اعتكاف امسال نيز همچون سالهاي قبل بايد باشكوه و عزت خاصي برگزار شود و هم دست اندركاران همه تلاش خود را جهت رفاه مومنين متكلف بكاربندند.
 
* ماه رجب فرصت مغتنمی برای بیداری دل‌های انسان‌ها است
سرپرست اداره تبليغات اسلامي خاش نيز با بیان اینکه ماه رجب فرصت مغتنمی برای بیداری دل‌های انسان‌ها است، اظهار كرد: ماه رجب بزرگترین ماه رحمت پروردگار متعال محسوب می‌شود.
 
حجت الاسلام اكبر نيري با اشاره به برگزاري مراسم اعتكاف در سطح شهرخاش، افزود : مراسم معنوي اعتكاف از شب ميلاد امام علي(ع) به مدت سه شب در شهرخاش برگزار مي شود كه اين برنامه براي برادران در مسجد جامع و خواهران در مسجد عترت النبي(ص) برگزار خواهد شد.
 
وي خاطرنشان كرد: امسال همچنين اين برنامه عبادي براي چهارمين سال پياپي با حضور زنان و فرزندان دختر پرسنل تيپ 288 زرهي خاش در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (‌س ) در محل منازل سازماني برگزار خواهد شد.
 
وي با اشاره به اینکه ماه رجب بهترین فرصت برای تمرین و ممارست برای انسان محسوب می‌شود، يادآور شد : ماه رجب ماه باران رحمت الهی به مردم است.
 
سرپرست اداره تبليغات اسلامي خاش از ادارات و خيرين شهرستان خواست كه در اجراي هرچه باشكوه تر اين برنامه معنوي همكاري و مساعدت نمايند و با اطلاع رساني به كاركنان و دستگاه هاي اجراي در اجر معنوي اين عمل سهيم باشند .
 
وي گفت: در ایام اعتکاف امسال شش مبلغ و دو مبلغه جهت نشر معارف اهل بیت(ع) وبرپایی نماز جماعت در سه مسجد مشغول تبلیغ خواهند بود.
 
حجت الاسلام نيري بيان كرد: چندين مبلغ مرد و زن که دارای تحصیلات عالیه حوزوی و متخصص در رشته های تخصصی فرق و ادیان و مذاهب اسلامی هستند در ایام اعتکاف بطور مستمر جهت پاسخگویی به مسایل شرعی وشبهات اعتقادی در خدمت معتکفین خواهند بود.
 
وي اظهار كرد: همکاران ما در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خاش از برادران و خواهران در امر سنت حسنه اعتکاف ثبت نام بعمل خواهند آورد.
 
انتهاي پيام/
 
 
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۷
کد مطلب: 431203
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *