۰
مشاور دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شعبه ایرانشهر:

حکومت حضرت علي(ع) در راستای عدالت بود/ شجاعت و فداكاري دو شاخصه مهم امام علي(ع) بود

مشاور دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شعبه ایرانشهر گفت: حکومت حضرت علي(ع) در راستای عدالت بود و همواره بر ايجاد عدل و داد تلاش مي كرد.
به گزارش تفتان ما، حجت الاسلام محمدجواد عبداللهی در مراسم جشن ميلاد امام علي (ع) كه در مسجد علي ابن ابيطالب (ع) خاش برگزار شد، با بيان اينكه شکاف خانه خدا یک معجزه است که هیچ‌کس آن را نمی‌تواند منکر شود، اظهار كرد: شجاعت، دلاوري، فداكاري، ايمان راسخ، انفاق، سخاوت، بخشندگي وعدالت از ويژگي‌هاي بسيار والاي امام علي(ع) است كه در دنياي امروز توجه و پيروي از اين فضايل اخلاقي توسط كليه مسلمانان از ضروريات است.
 
وی افزود: فاطمه بنت اسد هنگامی که مشکلاتی برایش به وجود آمد، پرده خانه کعبه‌ای را گرفت که حضرت آدم آن را بنا و حضرت ابراهیم آن‌را بازسازی کرده بود و از روز اول به نام خدا و برای پرستش او بنا شده بود و برای به دنیا آمدن کسی که قرار است مولای جهان باشد، دیوار آن شکاف می‌خورد تا سه شب میزبان آنها باشد و حتماً این بنده‌ای بزرگ بوده که خداوند اینگونه تولدش را رقم زده است.
 
حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به جایگاه امام علی (ع)، تصريح كرد: سخنراني در مورد جایگاه ایشان شگفت انگیز بوده و نیازمند بحث و تفسیر بسیاری است.
 
مشاور دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم شعبه ایرانشهر گفت: ويژگي اميرالمؤمنين علي (ع) اين است كه اين شخصيت توانسته، صفاتي را در بالاترين حد آن در خود ايجاد كند.
 
حجت الاسلام عبداللهی به روح آسمانی و بلند امام علی (ع) اشاره کرد و گفت: ایشان همواره در آسمان‌ها و ملکوت سیر می‌کردند به همین دلیل راه‌های آسمانی را بهتر و بیشتر از راه‌های زمینی می‌شناختند.
 
وي بيان كرد: حکومت حضرت در راستای عدالت بود، و حکومت امیرمومنان(ع)  چندان طولانی نبود، ولی همان میزان اندک نیز دارای درس‌های فراوان است.
 

 
وي خاطرنشان كرد: فضايل و صفات حضرت علي (ع) آنقدر زياد است كه زبان و كلمات نمي توانند آنها را بيان كنند و در وصف فضايل آن حضرت همين بس كه داماد پيغمبر اسلام (ص) است.
 
حجت الاسلام عبداللهی عنوان كرد: عدالت در تعالیم، خانواده و رفتار با فرزندان و تمام ابعاد زندگی وجود داشت و در واقع عدل را به معنای صحیح خود استفاده می‌کردند و هر چیزی را در جای خود قرار می‌دادند.
 
وي خاطرنشان كرد: ما همه دلداده علی(ع) هستیم و یتیم‌نوازی، جهاد و بندگی خدا و همه اوصاف امام علی (ع) باید برای ما الگو باشد.
 
حجت الاسلام عبداللهی اظهار كرد: علی (ع) با وجود دارا بودن تمام صفات کمالی و فضائل نفسانی سرآمد همگان بوده و هیچ‌کس را توان برابری و مقابله در هیچ یک از صفات با ایشان نبوده است.
 
اربابي مداح اهل بيت عصمت و طهارت(ع) در ادامه اين مراسم به مولودي خواني در وصف حضرت علي(ع) پرداخت.
 
به گزارش تفتان ما، در پايان اين مراسم به القاب حضرت علي(‌ع) هدايايي اهداء شد.
 
نظير اين برنامه در محل پادگان تيپ 288 مستقل زرهي شهرستان خاش نيز برگزار شده است.
 

 
حضرت علي (ع) در 13 رجب در خانه كعبه به دنيا آمد كه اين روز در تقويم جمهوري اسلامي ايران به نام مرد و پدر نامگذاري شده است.
 

 
انتهاي پيام/
جمعه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 431212
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *