۰

تجارت چمدانی در سیستان منافاتی با اقتصادمقاومتی ندارد

امام جمعه زابل گفت: طرح تجارت چمدانی در سیستان منافاتی با اقتصادمقاومتی ندارد بلکه با مدیریت صحیح این طرح می‌توانیم در راستای اقتصادمقاومتی و تعامل بین کشور ایران و کشورهای همسایه گام برداریم.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر کیخا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زابل در مصلای المهدی زابل اظهار کرد: امروز جمعه 10 اردیبهشت 21 رجب روز ملی خلیج فارس و سالروز آغاز عملیات بیت‌‏المقدس در سال (1361ه.ش) است، امروز که با اقتدار از تمامیت ارضی کشور دفاع می‎کنیم و برخلاف شیطنت‌ها، کشوری امن و مُتحد داریم به مدد الهی، حتی اجاره ندادیم و اجازه نخواهیم داد که اسم و عناوینی مانند «خلیج فارس» عوض شود.
امام جمعه زابل افزود: یاد شهدای عزیزمان، به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای مدافعین حرم را گرامی می‌داریم و در این برهه از زمان شهدای مدافع حرم ثابت کردند که روحیه شهادت طلبی بیشتر از گذشته در قلوب بزرگ امت اسلام وجود دارد.

وی ادامه داد: امروز به روایت تاریخ روز شکست آمریکا در ویتنام در سال ( 1975 میلادی) است پرونده آمریکا پر است از جنایات وحشتناک؛ ویتنام، هیروشیما حمایتش از صدام، آل سعود و دیگر جنایات آن در مناطق مختلف، ایجاد و حمایت از داعش و تروریست‌ها برای جنگ‌های نیابتی که این‌ها همه در پرونده نجس و کثیف آمریکا جای دارد.
کیخا گفت: ما بارها گفته‌ایم که آمریکا قابل اعتماد نیست، آمریکا خوی مستکبری دارد و با اساس اسلام مشکل دارد و می‌خواهد اسلام در هیچ جای جهان نباشد؛ اخیراً هم مشاهده کردیم که دستور تصرف 2 میلیارد دلار، پول بلوکه شده ایران را داد.
خطیب نماز جمعه زابل با اشاره به روز کار و کارگر بیان کرد: تلاش کنیم فرهنگ کار و کارگری را نهادینه کنیم و بدانیم که کار عار نیست، این صحیح نیست که جوان ما به فکر نشستن پشت میز باشد، باید ورود کنند به عرصه تولید، فکر و اندیشه خودشان را خوب بکار ببرند.
وی ادامه داد: با حمایت و مدیریت دولتمردان و سپاه پاسداران در همین سیستان با وجود خشکسالی کارهای خوبی در عرصه شیلات، تولید عسل، کشاورزی انجام می‎شود که جای قدردانی دارد.
کیخا با اشاره به طرح تجارت چمدانی یا همان خرده معاملاتی گفت: جا دارد اینجا تشکر و تقدیر ویژه داشته باشیم از رهبر عزیزمان که در فرمایشات چند روز پیش در دیدار با کارگران اشاره‌ای داشتند که «وقتی می‎گوییم با قاچاق کالا مبارزه شود منظور ما کوله بران بلوچستانی نیستند، منظور آن قاچاقچیان بزرگ هستند»، پس همه مشاهده کردیم که با تایید رهبر عزیرمان طرح تجارت چمدانی منافاتی با اقتصادمقاومتی ندارد بلکه با مدیریت صحیح این طرح می‌توانیم در راستای اقتصادمقاومتی و تعامل بین کشور ایران و کشورهای همسایه گام برداریم حتی سرعت اقتصادمقاومتی را بیشتر کنیم.
وی گفت: یکشنبه 12 اردیبهشت 23 رجب سالروز شهادت علامه استاد شهید مرتضی مطهری در سال 1385 ه.ش است، این شهید فیلسوفی نام آشنا ولی سیستانی گمنام، که تلاش ما این است که اینگونه عزیزانی که منصوب به خطه دارالولایه سیستان هستند بیشتر معرفی شوند بخاطر اینکه همه باور کنیم خودمان را و بدانیم که ما تا کجا می‌توانیم اوج بگیریم و از استعدادهای بالقوه و نهفته خودمان به نحوه احسن استفاده کنیم.
کیخا افزود: روز معلم را به همه معلمان عزیزیی که در جای جای ایران اسلامی هستند تبریک عرض می‌کنیم و گرامی داریم یاد تمامی معلمان شهید را معلمی شغل انبیاست چرا که تربیت عبادت خداوند است.
انتهای پیام/ فارس
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب: 431683
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *