۰

شهید مطهری اسلام را به عنوان پروژه احیاگر انسان معاصر برای بشریت مطرح کرد

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که شهید مطهری الگوی کامل برای انسان‌ها در نسل‌های مختلف است، گفت: شهید مطهری اسلام را به عنوان پروژه احیاگر انسان معاصر برای بشریت با حفظ اصالت مطرح کرد.
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، آیت‌الله عباس کعبی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مطهری، اظهار داشت: استاد شهید آیت‌الله مطهری اسلام‌شناس جامع و متفکر بزرگ اسلامی است که اسلام را به عنوان پروژه احیاگر انسان معاصر برای بشریت، متناسب با مقتضی‌ای‌ات زمان با حفظ اصالت مطرح کرد و درواقع نسخه حیات‌بخش اسلام را در مجموعه باورها، ارزش‌ها و نظام‌های زندگی تبیین کرد.
وی ادامه داد: در اندیشه و معارف آیت‌الله مطهری اسلام به عنوان یک دینی که متکفل سرپرستی امور دینی و دنیوی بشری است که می‌تواند معادلات و بهانه‌های انسانی را حل کند و بشریت را به سرمنزل مقصود برساند.
عضو خبرگان رهبری افزود: اسلام از منظر شهید مطهری دین توحید و بندگی خداست که بر پایه توحید و جلوه‌ای اجتماعی توحید می‌شود فساد، ظلم و جنایت‌ها را پایان داد.
وی ادامه داد: اسلام شهید مطهری دین توحید و بندگی خدا و دین عقلانیت و معنویت، دین پیشرفت، دین جهاد، دین مبتنی بر نظام‌های حقوقی برای زندگی و دین رحمت و رأفت است، یعنی در عین این‌که یک متدین باید یک مجاهدت فی سبیل الله باشد و بتواند بر پایه اصالت دین تمدن نوین انسانی را طراحی بکند، درعین‌حال نسبت به معنویت، روحانیت و نسبت به نظام‌های گوناگونی اجتماعی و سیاسی هم حرفی برای گفتن داشته باشد.
کعبی خاطرنشان کرد: ارکان پیشرفت اسلامی در اندیشه شهید مطهری بر پایه توحید، عدل، امامت الهی و با بهره‌مندی از جهاد و شهادت قابل تحقق باشد و درواقع بیداری اسلامی بر این پایه می‌تواند به وجود بیاید.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 431812
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *