۰

سپاه پاسداران نهادی مقدس و جوشیده از عقیده و ایمان است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: سپاه پاسداران یک نهاد مقدس و جوشیده از عقیده و ایمان است و کسی در این مجموعه ورود پیدا نمی‌کند مگر اینکه از فیلتر اعتقادات راسخ عبور کند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سپاه سلمان، آیت‌الله عباسعلی سیلمانی در مراسم دیدار با هادیان، مربیان و مدیران سیاسی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج برگزار شد، ضمن گرامی داشت سالروز تاسیس نهاد عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج اظهار داشت: سپاه پاسداران یک نهاد مقدس و جوشیده از عقیده و ایمان است کسی در این مجموعه ورود پیدا نمی‌کند مگر اینکه از فیلتر اعتقادات راسخ عبور کند.
وی افزود: اگر ارزش‎های فردی و خانوادگی یک فرد پاسدار احراز شود شرط خدمت در این نهاد مقدس را پیدا کرده است پس این ارگان، ارگانی معنوی و انقلابی است.
سلیمانی با تاکید بر اینکه هیچ بشری در عالم بی‌نیاز از آموزش‌های اعتقادی و اخلاقی نیست تصریح کرد: حتی پیامبران هم نیازمند نصایح و مواعظ و آموزش و پرورش هستند و مخصوص یک گروه خاص نیست.
وی ادامه داد: در تعریف انسان، همگان گفتند انسان حیوانی است بالفعل و انسانی است بالقوه؛ انسانیت انسان به تدریج به دست می‌آید و حیوانیت انسان بالفعل وجود دارد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: همه حیوان متولد می‌شوند و ابزار انسان را در اختیار دارند؛ ابزار حسی و عقلی چشم و گوش و دل است اگر از این ابزار در بفعلیت رساندن انسانیت استفاده شود حاصل آن افرادی نظیر شهید مطهری و طباطبایی خواهد بود.
وی عقیدتی سیاسی را جزو ضرورت‌ها دانست و تصریح کرد: عقیدتی سیاسی برای افزایش و سیاستش در برابر بالا دستی‌ها باید انجام وظیفه کند و بالادستی‌ها نیز از بالادست خود باید تبعیت کنند.
سلیمانی اضافه کرد: آن کسی هم که در راس قرار دارد نیز باید مسلح به تقوا باشد و خدا ترسی وجودش را فرا گرفته باشد و چیزی غیر از حاکمیت خدا را قبول نداشته باشد و اینگونه می‌تواند متولی نظام اسلامی الهی باشد.
وی در پایان بر متبلور ساختن روح عبودیت و بندگی در وجود انسان‌ها تاکید کرد و گفت: در این صورت می‌توانیم علم خود را به دیگران منتقل کنیم؛ قبل از اینکه شما با زبان منتقل کننده باشید با عمل منتقل کننده هستید.
انتهای پیام/
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۱
کد مطلب: 431893
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *