۰

مبعث رسول مكرم اسلام(ص) روزي است که نهضت معنوي آغاز شد/ حضرت محمد(ص) برای اعتلای مکارم اخلاقی مبعوث شدند

امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: مبعث رسول مكرم اسلام(ص) روزي است که نهضت معنوي آغاز شد و اين عيد بزرگترين عيد جهان اسلام است.
به گزارش تفتان ما، مولوي محمدعلي شهنوازي در مراسم جشن مبعث كه در سرسراي اداره تبليغات اسلامي خاش برگزار شد، اظهار كرد: مبعث روزي است که نهضت معنوي شروع شد و انقلابي عظيم در عالم بشري به وجود آمد که هنوز برکات آن ادامه دارد.
 
وي گفت: بعثت رسول مكرم اسلام(ص) سرآغاز راهي شد تا انسان از شرک، بي عدالتي، تبعيض، جهل و فساد بيرون آمده و به سوي توحيد ،معنويت ، عدالت و کرامت حرکت کند.
 

 
مولوي شهنوازي با بيان اينكه حضرت محمد(ص) برای اعتلای مکارم اخلاقی مبعوث شدند، تصريح كرد: راه و روش و دين پيامبر اسلام(ص) صراط مستقيم است و با پيروي از سيره آن فرستاده خدا مي‌توان به خير دنيا و آخرت رسيد و موانع رسيدن به آنان را شناخت.
 
مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه خاش نيز بعثت خاتم‌الانبياء را جزو بزرگ‌ترين اعياد اسلامي دانست و گفت: امروز روز به‌دست آوردن وسيله نجات و سعادت بشريت است و روز بزرگ الهي است.
 

 
حجت الاسلام مهدي جان آبادي با اشاره به آیه شریفه « تعز من تشاء و تذل من تشاء »، تصريح كرد: عزت و ذلت انسان ها بدست پروردگار بوده و خداوند می فرماید اگر من بخواهم کسی را عزیز کنم و تمام دنیا درمقابل او صف ببندند و تخریب کنند، اورا عزیز می گردانم.  
 
فرماندار خاش نيز در ادامه با اشاره به اینکه حضرت محمد(ص) برای تبلیغ و ترویج اسلام هیچگونه امکاناتی نداشت، اظهار كرد: پیامبر(ص) هیچ آیت الله العظمی و خطیب و عالمی نداشت تا برای ابلاغ دین و راهنمایی مردم به سرزمین ها بفرستد.
 

 
محمداكبر چاكرزهي بيان كرد: ‌ در زمان بعثت پيامبر ( ص )  اکثریت مردم عربستان امی بوده و خرافات و جاهلیت در بین مردم و رفتارهایشان موج می زد اما رسول مكرم اسلام(ص) توانست مردم را به دين مبين اسلام ترويج و تبليغ كند.
 
گفتني است؛ در ادامه اين مراسم گروه سرود صوري زهي به اجراي موسيقي محلي پرداختند و نظر شهنوازي يكي از شاعران خاشي نيز شعري را در وصف رسول مكرم اسلام(ص) خواند.
 

 
انتهاي پيام/
جمعه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۲
کد مطلب: 432161
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *