۰

بررسی مشکل آب روستاهای بالای 20 خانوار در آشار

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: روستاهای بالای 20 خانوار بخش آشار که فاقد آب شرب هستند، توسط مشاور در حال مطالعه و بررسی قرار دارند.
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، ظهر امروز با حضور مسؤولان جلسه بررسی مشکلات آب شرب بخش آشار از توابع شهرستان مهرستان برگزار شد.

بخشدار بخش مرزی آشار در این جلسه اظهار داشت: بخش آشار با جمعیتی افزون بر 20 هزار نفر دارای دو دهستان آشار و ایرفشان واقع در قسمت جنوب شرقی شهرستان مهرستان است.

پیرمحمد ناروئی افزود: عمده‌ترین مشکل بخش آشار نداشتن منابع آبی در سفرهای زیرزمینی این بخش است که بیش از 50 روستا و آبادی در بخش آشار فاقد آب شرب بهداشتی هستند.
وی گفت: کمبود بارش و نزولات آسمانی باعث شده منابع آبی به سطح پایین برسد.
بخشدار آشار ضمن اشاره به صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: ایجاد طرح‌های آبخیزداری در نقاطی که باعث افزایش منابع آبی می‌شوند در دستور کار قرار گیرد.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار کرد: افرادی که فاقد کنتور آب شرب هستند نسبت به کنتورگذاری اقدام کنند تا صرفه‌جویی و عدالت متوازن باشد.
نصرالله چاری بیان کرد: مشکل کمبود آب شرب در بخش آشار خصوصا در مرکز بخش بیش از چندین سال است ادامه دارد و روزانه 900 متر مکعب از چاه آب شرب مرکز بخش آشار استخراج می‌شود.
این مسؤول با بیان اینکه اتمام پروژه‌های نیمه تمام در دستور کار این اداره قرار دارد، افزود: کل روستاهای فاقد آب شرب بالای 20 خانوار توسط مشاور در حال مطالعه هستند.
نماینده شورای شهرستان مهرستان در سیستان و بلوچستان نیز بیان داشت: نگاه و عملکرد توسعه محوری دولت به مناطق کمتر توسعه استان ستودنی است.
امیر حمزه قادری خطاب به معاونت بهره‎برداری آب و فاضلاب روستای استان گفت: در شهرستان مهرستان مخصوصا بخش آشار با اینکه خدمات زیادی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه شده اما عمق محرومیت بسیار بالا است و به مساعدت ویژه مسؤولان نیاز دارد.
انتهای پیام/ فارس
سه شنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 432576
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *