۰
امروز صورت می‎گیرد

وزش باد شدید و کاهش دید در محور زاهدان ـ بم

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز در محور زاهدان ـ بم وزش باد شدید سبب کاهش دید و اختلال در تردد جاده‎ای و ریلی در این مسیر می‎شود.
وزش باد شدید و کاهش دید در محور زاهدان ـ بم
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مرتضی فرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: مطابق با الگوی نقشه‎ها و داده‎های هواشناسی کماکان تا اواخر هفته جاری وزش بادهای نسبتا شدید همراه با گرد و خاک در شهرهای شمالی قابل پیش‎بینی است که در برخی ساعات سبب کاهش میزان دید افقی نیز خواهد شد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: انتظار می‎رود با افزایش فشردگی خطوط هم فشار (افزایش گرادیان فشار) این شرایط برای دو روز آینده (سه شنبه و چهارشنبه) تشدید شود.
وی ادامه داد: امروز و فردا به علت تشدید سرعت وزش باد خیزش گردوخاک، کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا و حرکت شن‎های روان در نقاط مستعد پیش‎بینی می‎شود.
فرجی بیان کرد: طی این مدت در نواحی مرکزی و نوار شرقی استان نیز افزایش گرد و غبار و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید انتظار می‎رود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: همچنین امروز بر روی کویر لوت و جاده زاهدان ـ بم وزش باد شدید خواهیم داشت و گرد و خاک حاصله باعث کاهش دید و اختلال در تردد جاده‎ای و ریلی در این مسیر خواهد شد.
وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوا در نواحی شمالی و مرکزی استان حدود 4 -7 درجه کاهش خواهد یافت و از شدت گرمای هوا کاسته خواهد شد.
فرجی ادامه داد: با توجه به مواج بودن خلیج فارس و تنگه هرمز(غرب دریای عمان) و ایام پدیده مونسون وزش باد بر روی دریای عمان شدید بوده و دریای عمان مواج و متلاطم پیش‎بینی می‎شود.
وی گفت: در 24 ساعت گذشته زاهدان به عنوان مرکز سیستان و بلوچستان با 42 درجه گرمترین مرکز استان‌ در کشور و دلگان با 48 درجه سانتی گراد گرمترین شهر کشور اعلام شد.
انتهای پیام
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 433257
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *