۰
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

پایان طرح پایش بهداشتی مراکز تکثیر میگو در سیستان و بلوچستان/موردی از وجود ویروس‌های عامل تلفات مشاهده نشد

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح پایش بهداشتی مراکز تکثیر میگو در شهرستان کنارک با موفقیت انجام شد گفت: خوشبختانه موردی از وجود ویروسهای عامل تلفات در آزمایشات صورت گرفته مشاهده نشد.
 پایان طرح پایش بهداشتی مراکز تکثیر میگو در سیستان و بلوچستان/موردی از وجود ویروس‌های عامل تلفات مشاهده نشد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مهدی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طرح پایش بهداشتی مراکز تکثیر میگو در شهرستان کنارک با موفقیت انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از پایان طرح پایش بهداشتی مراکز تکثیر میگو در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح پایش و نظارت بر مراکز تکثیر میگو و به منظور ارزیابی بهداشتی وضعیت استخرهای تکثیر میگو، کارشناسان این اداره  از خوراک میگو ، مولدین و نیز همه تانکهای حاوی پست لارو، جهت انجام آزمایشات ویروسی و میکروبی نمونه برداری انجام دادند.
حسینی افزود: در این طرح بیش از سی و شش میلیون  قطعه پست لارو تولید و تعداد 64 مورد نمونه برداری و 257 مورد ازمایش صورت گرفت و پست لاروها پس از تایید سلامت و اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی به مزارع پرورش میگوی گواتر شهرستان چابهار حمل شدند.
وی تصریح کرد: خوشبختانه موردی از وجود ویروسهای عامل تلفات در آزمایشات صورت گرفته مشاهده نشد که این امر نشان دهنده نظارت دقیق و مستمر دامپزشکی از این مراکز دارد.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 433263
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *