۰
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان:

روحیه انقلابی‌گری زیربار هیچ تهدیدی از دشمن نمی‌رود/روحیه انقلابی‌گری دستاورد ملی و مذهبی برای ملت ایران است

فرمانده سپاه سلمان استان سیستان وبلوچستان با بیان اینکه عزت و افتخار کشور ماحصل روحیه انقلابی گری مردم است گفت: روحیه انقلابی‌گری زیربار هیچ تهدیدی از دشمن نمی‌رود.
 روحیه انقلابی‌گری زیربار هیچ تهدیدی از دشمن نمی‌رود/روحیه انقلابی‌گری دستاورد ملی و مذهبی برای ملت ایران است
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، سردار پاسدار حسین معروفی پیش از ظهر امروز درجمع مردم روزه‌دار شیعه و سنی و مسئولین چابهار با اشاره به نقش بسیج در دفاع از آرمانهای انقلاب و حفظ تمامیت ارضی کشور اظهار داشت: عزت و افتخار کشور ماحصل روحیه انقلابی گری مردم است.
فرمانده سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان گفت: حضور در مقابل کسانی که وجودشان را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و برای دفاع از آرمانهای انقلاب،  تمامیت ارضی کشور، حفظ ارزشهای الهی و انسانی و با روحیه بالای انقلابی‌گری و بصیرت نافذ رسالت خودشان را به شایستگی انجام می‌دهند توفیق بسیار بالایی است.
وی حضور بسیجیان را در سازمان مردمی بسیج مستضعفین یک توفیق بزرگ خواند و افزود: حقیقتا" این بصیرت که در وجود همه شما به عنوان بسیجیان بی‌ادعا و کسانی که دنبال چشم داشتی نیستید اما برای ادی دین و رسالتی که در روحیه انقلابی‌گری شما در مجموعه سازمان بسیج مستضعفین که یک سازمان مردمی انقلابی است حضور پیدا کرده‌اید، برای همه ما توفیق بزرگیست که بایستی قدر آن را بدانیم.
سردار معروفی از فرماندهان حوزه‌ها، گردانها و پایگاه‌ها بعنوان سرپنجه‌های اصلی بسیج مستضعفین یاد کرد و تصریح کرد: اجرای ماموریتهای مهم اساسی و تاثیرگذار در جامعه اسلامی با داشتن اتاق فکر و یک خرد جمعی که بتواند برای بسیج در هر منطقه‌ای برنامه‌ریزی کند، امکانپذیر است.
وی تاکید کرد: شوراهای حوزه‌ها و پایگاه‌ها همان اتاق فکر خرد جمعی است که تهدیدات و آسیبهای منطقه خود را رصد می‌کنند و  به عنوان یک مسئله در مقابل چشم خود قرار می‌دهند و برای عبور از آن برنامه می‌چینند؛ کار شورا، فکری و برنامه‌ریزی است و به همین واسطه ما روی شوراها حساسیت و اسرار داریم، شوراها باید نخبگان محل و منطقه باشند که بتوانند طرح موضوع و مسئله کنند.
سردار معروفی تصریح کرد: اعضای شوراها باید از مقبولیت اجتماعی بالایی برخوردار باشند و هر منطقه از استان و شهرستان یک نسخه جداگانه دارد که باید متناسب با وضعیت اقلیم و نیاز هر منطقه برنامه‌ریزی کنیم؛ به تناسب تهدید و آسیبی که آن منطقه می‌شود برنامه‌ها تعریف می‌شوند.
وی آسیب‌شناسی در یک منطقه را بسیار مهم بیان کرد و گفت: مردم و نخبگان همان منطقه کسانی که اقلیم و فرهنگ و راه را می‌دانند و  زیر و بم کار و آسیب را می‌شناسند برای برطرف کردن آن آسیب باید برنامه‌ریزی کنند و وارد عمل شوند، در هر منطقه آسیب فرق می‌کند، در یک منطقه ماهواره در جایی دیگر مسائل اجتماعی و اعتیاد آسیب در جامعه است.
سردار معروفی یکی از اهداف کار شوراها را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: شورای امر به معروف و نهی از منکر به عنوان اولویت‌دارترین شورای ماست که امروز در جامعه اسلامی با حجمه سنگین جنگ نرم و عملیات روانی و ترفندهایی که دشمن دارد نیازمند آن هستیم،  دشمن امروز دین جوانان و آرمانهای ما را مورد هدف قرار داده است و به دنبال زدودن و گرفتن عزت و سربلندی ماست که وجود علمای دلسوز معتقد به مبانی اصول دین باید این مسائل را برنامه ریزی کنند و آن را سر و سامان دهند.
سردار حسین معروفی برنامه محور بودن شوراهای پایگاه ها را بسیار ارزشمند خواند و افزود: شوراهای پایگاه ها با خرد جمعی و برنامه ریزی افکار را به برنامه سالانه تبدیل کنند، هدف گذاری ها تعریف شود تا راه رسیدن به قله را پیدا کند.
فرمانده سپاه سلمان استان با اشاره به نام گذاری امسال به  سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار داشت: بسیج مستضعفین و سپاه توفیق فعالیت، برنامه و طرح  در عرصه مقاومتی را از همان ابتدای طرح موضوع توسط مقام معظم رهبری قریب به شش سال داشته و طرح و برنامه‌های خود در این زمینه را به دولتهای نهم و دهم نیز ارائه داده است.
وی تاکید کرد: نسخه شفابخش اقتصاد فعلی ما و برون رفت از وضعیت فعلی در کشور به دست اقتصاد مقاومتی است؛ باید جامعه و مردم را در نظر بگیریم و به کمکشان بشتابیم پروژه‌های بزرگ و سنگین و تاثیر گذار اعتبار کلان می‌خواهد و ما نمی‌توانیم پروژه بزرگی که پنج سال زمان می برد برای اجرای آن وقت بگذاریم و امروز مردم که در معیشت خود مشکل دارند نادیده گرفته شود.
سردار معروفی بیان کرد: در حال حاضر در قرارگاه قدس و سپاه استان حوزه محرومیت زدایی حوزه جدی است که یک بخش آن در استان با هماهنگی کمیته امداد و سپاه در حال انجام است و بخش دیگر در قالب بیش از 600 اردوی جهادی مشکلات مردم را رفع و برطرف می‌کنند؛ از جمله  لایه روبی قناتها، جاده و مدرسه‌سازی و حتی ایجاد بیمارستانهای صحرایی در حوزه سلامت مردم که  مسئولیت اصلی آن در واقع بر دوش حوزه ها و پایگاههاست.
وی با تاکید به روحیه انقلابی‌گری بیان کرد: برای حفظ روحیه انقلابی، همانطور که حضرت آقا برای علمای مجتهد مجلس خبرگان رهبری و اعضای آن که مجتهد و علمای دین هستند و چه تسنن و چه تشیع به آنها در پیامی فرمود روحیه انقلابی را حفظ کنید؛ آقا به چه کسانی گفت؟ به علما، در پیام شان که مجلس شورای اسلامی که قانون گذار و سیاست گذار در اجرای کشور هستند؛ فرمودند گول دشمن را نخورید.
فرمانده سپاه سلمان استان روحیه انقلابی‌گری را دستاورد ملی و مذهبی برای ملت ایران دانست و افزود: ملت ایران را با خون دل بدست آورده‌ایم و تقدیم بالای 200 هزار از بهترین انسان ها و شایسته‌ترین جوانان این کشور و  700 هزار جانباز با این روحیه به وجود آمده است و ما بایستی این روحیه را در چهار چوب کار خودمان به طریق اولی حفظ کنیم.
سردار معروفی با اشاره به مفهوم روحیه انقلابی گری افزود: روحیه انقلابی‌گری زیربار هیچ تهدیدی از دشمن نرفته و نخواهد رفت انسان هایی که شجاعت دارند در مقابل دشمن نمی‌لرزند سست نمی‌شوند و سست عنصری از خود نشان نمی‌دهند.
وی افزود: غیرمحافظه کار بودن صرفا" در سیاسی‌گری نیست بلکه در حوزه انقلابی‌گری است یعنی عدم توقع و به خود شیفته نشدن، انسانهای غیرمحافظه کار هیچ وقت از پیشرفت کار خود راضی نیستند و در پیشرفت کار خود متوقف نمی‌شوند.
سردار معروفی گفت: اگر ما بخواهیم خروجی برای انقلاب اسلامی تعریف کنیم، آن خروجی ولایت و رهبری انقلاب اسلامی است اطاعت از ایشان و توجه به فرامینشان باید با روحیه انقلابی‌گری باشد یعنی دغدغه دین و مردم را داشتن و از کنار مشکلات و ناملایمات مردم به سادگی عبور نکردن و چاره اندیشی برای حل مشکلات است.
انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۹
کد مطلب: 433268
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *