۰
سیستان وبلوچستان

قلیان از فرهنگ به ضد فرهنگ تبدیل شود

پویش ملی قلیانها را گلدان کنیم با تبدیل قلیانهای جمع آوری شده به گلدان با حضور معاون بهداشتی دانشگاه وکارشناسان سلامت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برگزار شد.
قلیان از فرهنگ به ضد فرهنگ تبدیل شود
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما،از زاهدان،؛دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پویش ملی قلیان ها افزود: قلیان باید از فرهنگ به ضد فرهنگ تبدیل شود و باید با عزم همگانی برای جمع آوری قلیان از سطح استان سیستان وبلوچستان تلاش کنیم.
وی ادامه داد: پیامدهای شوم قلیان به قدری زیاد و گسترده است که وزارت بهداشت امسال تمام تلاش خود را بکار گرفته تا بتواند این موضوع را در جامعه به عنوان یک معضل بزرگ مطرح نماید.
ویخاطرنشان کرد: در شهر زاهدان و به دنبال بازرسیهای بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ایام هفته بدون دخانیات تعداد 8 قلیان سرا پلمپ شد و 200 کیلو مواد دخانی از قبیل تنباکو از سطح این مراکز جمع آوری گردید.
دکتر طباطبایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر متاسفانه شاهد افزایش قلیان سراها در برخی نقاط هستیم که نقش رسانه ها در زمینه آموزش و اطلاع رسانی مضرات قلیان و دخانیات و آگاهی بخشی به مردم در زمینه بروز سرطان ها وبیماریهای قلبی وعروقی وریوی ناشی از مصرف دخانیا ت بسیار حائز اهمیت است.
انتهای پیام/جوان
   
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 433388
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *