۰
ذوالفقاری

400 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند

معاون وزیر کشور گفت: 400 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می کنند که 48 هزار نفر از آنها مجوز ندارند.
400 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می‌کنند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما، "حسین ذوالفقاری" معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور در گفت و گو با خبرنگار  دولت  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شرایط پناهندگان افغانستانی در ایران عنوان داشت: 400 هزار دانش آموز افغانستانی در ایران تحصیل می کنند که 48 هزار نفر از آن ها مجوز ندارند.

وی افزود: 15 هزار دانشجوی افغانستانی در ایران تحصیل می کنند و در بحث بیمه سلامت هم تلاش شده تا در سه سطح به بیش از 550 هزار نفر کمک های لازم اختصاص پیدا کند و برای مثال درصدی از بیمه به پناهجویان تخفیف داده شود.

ذوالفقاری گفت: برای حل مشکل پناهندگان افغانستانی، عراقی و همه کشورهایی که پناهنده دارند نیاز است تا جامعه بین المللی به مسئولیت خود عمل کند.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: در مورد پناهندگان اقدامات مختلفی صورت گرفته و کمک هایی که انجام شده در بخش آموزش و معیشت بوده و تلاش بر این است که مشکلات پناهندگان تا حد امکان حل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اسکان مجدد در کشورهایی که سهم کمتری از پذیرش پناهندگان را به خود اختصاص دادند هم باید در نظر گرفته شود تا این کشورها بیشتر به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/جوان
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 433428
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *