۰
وعده های نسیه ی آمریکا به روحانی تاریخ : 26 , اردیبهشت, 1395 ساعت :1:30 وبلاگ "حرف ناب" نوشت:

وعده های نسیه ی آمریکا به روحانی

سابقه ی سیاه آمریکا در قرارداد الجزایر و سعدآباد، حساسیت ها را بیش از پیش نسبت به بد عهدی های طرف مقابل برمی انگیزد؛ به همین دلیل بود که رهبر انقلاب شروط ۹ گانه ای را برای قبول برجام وضع کردند.
وعده های نسیه ی آمریکا به روحانی
به گزارش سرویس وبلاگستان تفتان ما، وبلاگ “حرف ناب” نوشت: این روزها بحث بر سر عدم اجرای توافق هسته ای (برجام) توسط طرف های توافق، خصوصا آمریکایی ها بالا گرفته است. حالا اما علاوه بر منتقدان اصلی توافق که دلواپس خوانده می شوند، وزرای کابینه روحانی، آیت الله هاشمی رفسنجانی و ولی الله سیف هم به جمع منتقدانی که نسبت به وفای به عهد آمریکا دلواپس بودند پیوسته اند. اظهارات سیف، رییس کل بانک مرکزی کشورمان در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ که درباره برجام گفته بود: «تقریبا هیچ چیز اتفاق نیفتاده است. به طور کلی ما قادر نیستیم از پول های خود در خارج استفاده کنیم. باید به ایران اجازه استفاده از سیستم مالی آمریکا و امکان لمس تراکنش‌های مالی ایران به سیستم مالی آمریکا داده شود. انتظار ما این بود که بعد از توافق هسته‌ای، ایران به سیستم اقتصادی بین‌المللی دوباره متصل شود اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است. ایران همچنان مشکلاتی برای دسترسی به دارایی‌های مسدود شده خود، که یکی از نتایج حاصل از توافق هسته‌ای باید باشد، دارد» تیتر رسانه های منتقد برجام شد، این در حالیست که همین حرف های سیف در برخی از رسانه های به اصطلاح بزک کننده ی آمریکا سانسور شد.
 
حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان، از منتقدان و مخالفان برجام در واکنش به این گفته های سیف در یادداشتی با عنوان«نقطه، صفحه قبل!» می نویسد: «تأکید صریح آقای دکتر سیف بر بی‌فرجام بودن برجام، بدون اعتراف ایشان نیز به وضوح قابل درک بود و پایان خسارت‌آفرین آن بارها همراه با ارائه اسناد و شواهد غیرقابل تردید از سوی منتقدان دلسوز گوشزد شده بود ولی دولت محترم به جای بررسی نظرات مستند منتقدان و پیشگیری از فاجعه‌ای که امروزه خود به آن اعتراف می‌کند، منتقدان را با ملامت‌های آمیخته ب%
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۴
کد مطلب: 433450
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *