۰
زاهدان؛

برداشت 11هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 11هزار تن انبه از باغات استان در سالجاری برداشت و روانه بازار مصرف شد.
برداشت 11هزار تن انبه در سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، شهرکی افزود: انبه به عنوان میوه گرمسیری در سطح حدود هزار و 400 هکتار از باغات میوه سیستان و بلوچستان کشت می شود که 880 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.
وی ادامه داد: باغداران سیستان و بلوچستان از اواخر اردیبهشت به مدت یک ماه به برداشت این محصول مشغول بودند به طوری که در سالجاری 11 هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شد.
وی با بیان اینکه انبه عمدتا در شهرستان های سرباز، نیکشهر و چابهار کشت می شود گفت: وجود نهالستان های تولید انبه در سیستان و بلوچستان سبب شده ضمن تامین نهال مورد نیاز خود، نهال استان های همجوار نیز در استان تولید شود.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیش از 80 هزار هکتار باغ میوه با تولید سالانه 527 هزار تن در استان وجود دارد که افزون بر هشت هزار هکتار آن با تولید 158 هزار تن به کشت میوه های گرمسیری اختصاص دارد.
سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، مرکبات و غیره دارد.
انتهای پیام/خبرگزاری جوان
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 433536
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *