۰
گزارش تفتان ما از شاخصه ها و ویژگی های مهم قوه قضائیه؛

اقتدار دستگاه قضائی؛ اقتدار نظام اسلامی است/ برخورد قاطعانه با مجرمان و اجرای عدالت شاخصه مهم کار در قوه قضائیه است

عظمت، ابهت و اقتدار دستگاه قضائی عاملی مهم برای ثبات امنیت و اقتدار در نظام شکوهمند اسلامی ایران بوده و قطعا برخورد جدی و قاطعانه با عوامل جرم و فساد و مخلان امنیت در کنار اجرای عدالت و حفظ حقوق شهروندان از شاخصه ها و ویژگی های مهم کار در قوه قضائیه است.
اقتدار دستگاه قضائی؛ اقتدار نظام اسلامی است/ برخورد قاطعانه با مجرمان و اجرای عدالت شاخصه مهم کار در قوه قضائیه است
به گزارش تفتان ما، عملکرد دستگاه قضائی در سالهای انقلاب اسلامی نشان داده که در مواجهه با عوامل شرارت و ناامنی و مقابله با باندهای مافیائی مواد مخدر و مفسدان اجتماعی و اقتصادی بسيار عالي وارد شده و مهمترین وظیفه و دستور کار این حوزه دفاع از حقوق شهروندان است.

در دهه اخیر که شاهد فعالیت های گسترده عوامل فتنه قومی و مذهبی و ایجاد ناامنی در داخل و نیز مرزهای کشور بوده ایم؛ اقتدار در حوزه قضائی توانسته بخش بزرگی از برنامه های دشمنان را شناسائی و خنثی کند.

تعامل دستگاه قضا با سایر قوا و اقشار مختلف جامعه و مسئولان توانسته به موفقیت نیروها در این نهاد مهم کمک کند. قوه قضائیه بعنوان دستگاهی مقتدر و مستقل به درستی اهداف والای اسلامی و انقلای را در کشور محقق ساخته است.
 


در راس کار بودن فردی عاقل و آگاه بر مسائل و فردی مدیر و شجاع و عدالت گستر مانند شهید آیت الله دکتر بهشتی و ادامه دادن راه ایشان توسط همکاران وی در سالهای انلاب اسلامی توانسته بسیاری از ریشه های ظلم و بی عدالتی را در جامعه بخشکاند.

واقعه هفتم تیر که در آن آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند نشان می دهد که دشمنان و در راس منافقان از همان سالهای شروع انقلاب برای نابودی این انقلاب برنامه دارند.

این حادثه دردناک و غم انگیز شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری رخ داد و نیز سه روز قبل از وقوع این حادثه، محمد جواد قدیری، عضو کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر که در آن آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران مورد سوءقصد قرار گرفت، به دوستان خود با اطمینان خبر داده بود که «روز هفتم تیر» کار یکسره خواهد شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در تحليل فاجعه هفت تير و تاثيرات اين فاجعه در داخل و خارج از کشور مي فرمايند: حادثه دفتر مرکزي حزب در داخل تاثيرش خيلي زياد بود.

علت هم اين بود که مردم به حزب و به اين مسئولاني که شهيد شدند، علاقه مند بودند، به خصوص بعد از افشاگري مجلس در مورد بني صدر و اقدام قاطع امام نسبت به بني صدر از اين جريان رو برگردانده بودند و تقريباً به طور يکسره بطلان جريان ليبرالها را فهميده بودند لذا وقتي که اين حادثه پيش آمد، ميزان وحشيگري جريان مخالف را هم فهميدند.
 


البته جريان دست اندر کار حادثه 7 تير، جريان آميخته اي از ليبرالها و منافقين بود؛ يکسره از ليبرالها نبود، لکن نشان مي داد که چقدر آنها مردم ناجوانمردي هستند که حاضرند به خاطر مسائل سياسي، شخصيتهايي مثل شهيد بهشتي و بقيه شهداي 72 تن را در يک حادثه نابود و شهيد کنند.

اين چيزي است که به طور طبيعي هر کس را تکان مي دهد و متوجه بطلان آن جریانی مي کند که دست اندر کار اين مسئله بود، بنابراين حادثه در داخل ايران جريان انقلاب را يکسره و يکپارچه کرد.

اگر مردم تا آن زمان بطلان جريان مخالف را فهميده بودند در حادثه 7 تير حقانيت مطلق جريان مخالف ليبرالها و منافقين را که خط امام باشد، احساس مي کردند.
 
——————————-
گزارش از امين ميربلوچ
——————————-
انتهای یپام/
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 433618
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *