۰
گزارش تفتان ما از سیستان و بلوچستان کانون مهم وحدت در سطح کشور؛

وحدت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان؛ الگویي برتر براي جهان اسلام/مردمان شجاع و انقلابی استان از هوشیارترین و بیدارترین مردمان کشور هستند

وحدت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان الگویي برتر براي جهان اسلام و نيز شاخص و الگوی برتر وحدت در کشور اين منطقه حساس است.
وحدت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان؛ الگویي برتر براي جهان اسلام/مردمان شجاع و انقلابی استان از هوشیارترین و بیدارترین مردمان کشور هستند
به گزارش تفتان ما، وحدت، اتحاد و همدلی همه جانبه غیور مردان و شیر زنان شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان برای مقابله با توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان به عنوان الگویی برای کشورهای اسلامی شناخته می شود.  
دین مبین اسلام و پیامبر رحمت و رافت حضرت ختمی مرتبت (ص) کوبنده ظلم و ستم، شکننده بت و بت پرستی، زداینده کینه ها، کدورت ها، خودخواهی ها، تعصب ها و فرقه گرایی ها و تفرقه افکنی ها است و ملت ایران بویژه مردم سیستان و بلوچستان به عنوان پیروان راستین چنین دین و پیامبری هیچگاه در مقابل دشمنان کوتاه نیامده و تاکنون دسیسه ها و ترفندهای آنها را خنثی کرده اند.
 
اين استان با داشتن مرزهای طولانی و داشتن هامون و چابهار از غنی ترین استانهای کشور است نباید چیزی به نام فقر و بیکاری در آن وجود داشته باشد و افراد آن دنبال شغل های کاذب باشند و برای بدست آوردن لقمه نانی روزانه چندین نفر در خون وآتش بسوزند و عده ای دیگر هم روزانه در خیابان ها توسط عده ای دیگر به اصطلاح لینچ (lynch) شوند باید پرسید.
 


ساختار اجتماعی و فرهنگی و توسعه انسانی و روابط بین اقوام باید در اولویت اول استان قرار گیرد و دو قوم بزرگ در این استان باید همدیگر را دوست داشته باشند و به همدیگر حرمت بگذارند و روابط قومی و خانوادگی بر قرار کنند متولیان امر آموزش و پرورش و خانواده ها و دیگرانی که گفتیم در این راه پیش قدم شوند و اخلاق و رفتار حسنه و نیکو را به دانش آموزان و بچه های خودمان یاد بدهیم و عقلایی فکر بکنیم و به یک درک مشترک برسیم و از تنفر و انزجار و کلماتی مانند بلوچ بد است، سیستانی بد است اصلاً جلوی فرزندان که مطالب را سریعاً یاد می گیرند صحبت نکنیم و در فکر توسعه استان خود باشیم چون تجربه ثابت کرده است با دشمنی دو قوم استان ساخته نمی شود و فقط و فقط از این دشمنی کسانی هستند که صاحب مکنت و شوکت و قدرت می شوند، سوء استفاده می کنند.
 
* سیستان و بلوچستان کانون مهم وحدت در سطح کشور محسوب می شود
امام جمعه شهرستان خاش در اين خصوص در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار كرد: سیستان و بلوچستان کانون مهم وحدت و همبستگی و همگرایی اقشار مختلف مردم شیعه و سنی و فارس و بلوچ در سطح کشور محسوب می شود که این موضوع برای دشمنان سنگین می كنند.

حجت الاسلام محمدحسین میری افزود: برنامه ریزی برای انجام اعمال مذبوحانه و جنایتکارانه تروریستی با تشکیل گروهک های نفاق و عوامل دست نشانده و جیره خوار از توطئه ها و برنامه های پلید دشمنان برای در هم شکستن صفهای واحد و مستحکم وحدت در استان و کشور محسوب می شود که عدم توسعه یافتگی منطقه را نشانه رفته اند.
 

 
امام جمعه خاش تصريح كرد: مقابله با گروهک های تکفیری و تروریسم جهانی همواره در دستور ایران ایران اسلامی بوده که تاکنون با یاری خداوند توانسته ایم به موفقیتهای چشمگیری دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: حضور مرزداران شجاع و غیور و بصیر و آگاه بر مسائل در کنار تعامل و یکپارچگی اقشار مردم با مسئولان سبب گردیده که توطئه های دشمنان در این منطقه خنثی و ریشه های فتنه نابود گردند.
 
* مردمان شجاع و انقلابی استان از هوشیارترین و بیدارترین مردمان کشور هستند
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش نیز به خبرنگار ما گفت: مردمان شجاع و انقلابی سیستان و بلوچستان از هوشیارترین و بیدارترین مردمان کشور هستند که با آگاهی از برنامه های دشمنان به راحتی توانسته اند بر دشمنان غلبه کنند.

مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: تاریخ مردمان این استان نشان می دهد که دارای روحیه استکبارتیزی و روحیه مبارزه طلبی با ظلم هستند و با هنر زیبا و توانایی های خود توانسته اند در سالهای قبل و بعد از انقلاب مقابل تهدیدها بایستند.
 


وی بیان کرد: دشمنان همواره با اجیر کردن عوامل خود قصد دارند در شور و استان سیستان و بلوچستان فتنه بر پا کنند اما خداوند را شاکریم همت بلند مردمان هوشیار و مرزدار ما توانسته دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام سازد.
 
* ملت بزرگ ایران موجی از اقتدار و عظمت را به دنیا عرضه کرده اند
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: ملت بزرگ ایران در سایه عنایات رهبر معظم انقلاب اسلامی با آرامش، همدلی و اتحاد موجی از اقتدار و عظمت را به دنیا عرضه کرده اند که تلاطم آن فتنه قتنه گران را خنثی ساخته است.

محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: دشمنان در صدد هستند با ایجاد تفرقه، نا امنی و اختلاف بین اقوام مذاهب استحکام و وحدت میان شیعه و سنی را در هم بشکنند.
 
وی اظهار كرد: دشمنان از کوچکترین مسئله برای پیش برد اهداف خود بهره می ببرند لذا هوشیاری از برنامه های دشمنان می تواند توطئه های آنان را نا کارآمد کند.
 
 

 
انتهاي پيام/
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 433781
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *