۰
فراموشی سالگرد شهيد توكلي در غبار روزمرگی مسئولان؛

وقتی میز ریاست باعث فراموشی یاد تنها شهيد محراب استان سيستان و بلوچستان مي شود

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها بر فریضه بودن بزرگداشت شهدا تأکید کرده‌اند اما برخلاف این تأکیدات، درحالی‌که هنوز ترکش‌ها و زخم‌های مانده از کینه دشمن بر روی منبر و دیوار های مسجد امام حسن مجتبی(ع) افتخار آباد خودنمایی می‌کند برخی مسئولین آرام آرام قصد دارند یاد شهید حجت الاسلام مهدی توکلی را به فراموشی بسپارند.
وقتی میز ریاست باعث فراموشی یاد تنها شهيد محراب استان سيستان و بلوچستان مي شود
به گزارش تفتان ما، تاریخ دوباره تکرار شد، تنهایی خورشید، شام قدر، مسجد کوفه، محراب خونین، تیغ ابن ملجم مرادی از آستین وهابیت شعله ور شد و سربازی گمنام دیگری از قبیله نور، محاسن خویش را به خون خضاب نمود و بر سجاده آتش نماز عشق اقامه کرد.
 
در صحنه صف آرایی حق و باطل گویی چنین مقدر شده است که تاریخ بار دیگر تکرار شود و جنگ میان نفاق خوارج و عدالت امام علی(ع) در پهنه اعصار و قرون ادامه یابد.
 
آری! در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۸۶ بار دیگر دستی جفاکار و کوردل از آستین نفاق بیرون زد و روحانی نمازگزار و مومنی را که گناهی جزء شب زنده داری و احیاء شب قدر و دعوت مردم به عبادت خدا در این شب نورانی و پرفضیلت نداشت به خون خویش غوطه ور ساخت تا مانند مولایش امیر مومنان با پیکری خونین به ملاقات معبودش نائل آید.
 
آیا به راستی چقدر جاهل هستند چنین جانیانی که گمان می کنند با به شهادت رساندن مردان پاکی همچون شهید والامقام حجت الاسلام توکلی از تعداد مومنان و پاکان روزگار کاسته می شود و در دین و آیین مردم به حقیقت و راستی خللی وارد خواهد شد.
 
شهید حجت الاسلام مهدی توکلی، روحانی مستقر روستای افتخارآباد خاش، در شب شهادت مولی الموحدین علی(ع) در حالی که برای مراسم احیاء و سخنرانی به همراه همسر و فرزند خردسال خود در مسجد حضور یافته و در محراب نماز مشغول قرائت قرآن بود به دست منافقین کوردل به درجه رفیع شهادت نایل شد.
 
تیرها به قرآن و منبر مسجد نیز اصابت کرد و هنوز نیز اثرات این تیرها بر روی منبر مسجد به یادگار باقی مانده است.
 
وی از روحانیان خوش فکر و پر تلاش به شمار می رفت و خدمات زیادی را به این منطقه ارایه کرده بود.
 
قریب پنجاه خانوار شیعه نشین در این روستا ساکن می باشند که در طول سال ها در کنار برادران اهل سنت همزیستی مسالمت آمیزی دارند. شهید توکلی نزدیک به یک سال و نیم در این منطقه مشغول خدمت به مردم بود.
 
حجت‌الاسلام مهدی توکلی ۲۹ ساله دو فرزند دارد و از طلاب فارغ ‌التحصیل مدرسه علمیه امام صادق(ع)‌ زابل بود که به عنوان روحانی در روستای افتخارآباد از توابع شهرستان خاش به خدمت مشغول بود.
 
 

 
نام زیبای مهدی که مزین به شهد شیرین شهادت شد، آرزوی دیرینه همه ما است. خون به نا حق ریخته شهدای عزیز، ما را در پاسداری از مرزهای عقیدتی و اعتلای فرهنگ جعفری استوارتر و پا بر جای تر می کند.
 
این روحانی شهید با هجرت خود تعلیم را به تبلیغ آراست و مشق اجتهاد را با بنیان و شیرازه جان تحریر نمود، مصداق واقعی عالم عامل بود او با عمل به آیه ۱۲۲ سوره توبه از آزمون الهی سربلند و پیروز بیرون آمد و همچون شاه ولایت از محراب خون به حریم یار پرواز کرد.
 
صهیونیسم بین الملل که بیداری و احیاء جهان اسلام را عامل افول و فروپاشی پایه های قدرت پوشالی خود دانسته و از حمله به مرزهای زمینی نا امید و مایوس شده اند. به حربه ی پوسیده ی تفرقه ی مذاهب روی آوردند. همانگونه که حال شاهد گروهک های تروریستی همچون داعش در جهان هستیم که همه روزه دست به جنایات مختلفی می زنند و از سوی گرداننده این گروهک ها حکم تخریب قبور مطهر را صادر شد و امروز نیز شاهد آن هستیم که کودکان و زنان خردسال را در این ماه مبارک به خون غوطه ور می کنند و آنان با سفره خون روزه خود را افطار می کنند… دشمن که از منطق بی بهره بوده و در میدان عقیده قافیه را باخته به این بازیهای کودکانه مبادرت می ورزد.
 
بدون شک چنین اعمالی منتسب به هیچ گروهی از مذاهب اسلامی نیست و تروریست های غاصب که دست به خون پاک انسان های مومن می الایند نه بویی از انسانیت و نه مسلمانی برده اند، قطعا و به کوری چشم منافقان سیاه دل، چنین جنایت هایی در بنیان وحدت، اتحاد و یکپارچگی مسلمان و مذاهب اسلامی خدشه ای وارد نخواهد کرد و بلکه مسلمانان با اتحاد بیشتری نسبت به قبل مشت محکمی در دهان ایادی استکبار میزنند و و آن چنان که در کلام حق نیز تاکید شده، خداوند در کمین ستمکاران است.
 
درحالی‌که هنوز ترکش‌ها و زخم‌های مانده از کینه دشمن بر روی منبر و دیوار های مسجد امام حسن مجتبی(ع) افتخار آباد شهرستان خاش خودنمایی می‌کند و هنوز بسیاری از دوستان این شهید نماز را در این مسجد اقامه می‌کنند اما برخی مسئولین آرام آرام قصد دارند یاد اولین شهید محراب استان است را به فراموشی بسپارند و بدون هیچ‌گونه يادواره اي و یا حتی نصب یک بنر از کنار آن به راحتی گذشتند و اینجاست که به غربت این جمله ی مقام معظم رهبری که فرمودند:” امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ” به واقع احساس می شود و اما برخلاف این تأکیدات مقام معظم رهبري، این روزها شاهد کم‌کاری‌ها و بی‌برنامگی‌های زیادی در مورد بزرگداشت مقام شهدا در استان و علی‌الخصوص شهرستان خاش هستیم
 

 
این در حالی است که همین مسئولان در بقیه برنامه های دهه فجر که بعنوان جنگ شادی یا افتتاح طرحهای دولت برگزار و با تمام امکانات اداری و و پرسنل اين برنامه ها را اجرا ميكنند ولي ياد تنها شهيد محراب استان سيستان و بلوچستان به بوته فراموشي سپرده شده است.
 
باید از این مسئولان که برای تصدی هر صندلی ریاستشان 50 دلاورمرد این سرزمین جان داده اند پرسید چه چیزی می تواند مهمتر از برگزاري يادواره شهداء؟ باید پرسید این میز ریاست چقد می ارزد برای چسبیدن به آن و ترک نکردنش یاد شهداء برایتان بی ارزش می شود؟ باید پرسید چگونه پشت تریبون برای توجیح کارهایت پای شهداء را وسط می کشی اما وقت عمل پایت را از یاد شهداء کنار می کشی؟
 
حرف آخر.. اگر در خلوت خود به این نتیجه رسیدی که در حق شهدا کم گذاشته ای مانند تنبیه دوران تحصیلت یک دفتر صد برگ بگیر و در سطر سطر آن بنویس"شهدا شرمنده ایم"
 
انتهای پیام/
شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 433800
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *