۰
گزارش تفتان ما از مسافرانی که هم از خلیج فارس پرواز کردند، هم از حافظه مسئولان؛

28 شهید جنایت آمریکایی؛ در فراموشخانه مدیران سیستانی و بلوچستاني

28 شهید جنایت آمریکایی استان سيستان و بلوچستان در حمله موشکی آمریکا به ایرباس مسافربری ایران در آسمان آبهای خلیج فارس بازهم به فراموشي سپرده شدند و هر آنچه كه ما منتظر برگزاري حداقل يك يادواره در استان بوديم اما اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير ادارات متولي در خواب تابستاني به سر مي بردند و از اين رويداد مهم تاريخي به سادگي گذر كردند.
28 شهید جنایت آمریکایی؛ در فراموشخانه مدیران سیستانی و بلوچستاني
به گزارش تفتان ما، 12 تير سالروز حمله موشکی آمریکا به ایرباس مسافربری ایران در آسمان آبهای خلیج فارس که  290 نفر شهید شدند، هم آمد و برگي ديگر از تاريخ پراهميت ايران اسلامي ورق خورد اما متاسفانه اين روز در استان سيستان و بلوچستان با وجود 28 نفر از شهداي ايرباس مسافربري بازهم به فراموشي سپرده شده است و هر آنچه كه ما منتظر برگزاري حداقل يك يادواره در استان بوديم اما اداره كل بنياد شهيد و امور ايثارگران و ساير ادارات متولي در خواب تابستاني به سر مي بردند و از اين رويداد مهم تاريخي به سادگي گذر كردند.
 
برخی خانواده سه تا چهار نفره  از پدر و مادر و فرزند از سیستان و بلوچستان در اين حادثه به شهادت رسيدند و 28 سال از این جنایت می گذرد اما هیچ المان و یاد بودی در گلزار شهدای سیستان و بلوچستان از قربانیان جنایت  آمریکایی نیست. وقتی بنیاد شهید نه در این ایام مراسمی دارد و نه یاد بودی، چگونه می توان به فرزندانمان ماهیت حقوق بشر آمریکایی را نشان داد، البته گفته می شود قرار است در سال آینده در بلوار خلیج فارس یاد بودی ساخته شود.
 
از بنیاد شهید که بگذریم متاسفانه طیف های مطالبه گر استان هم که از ریز و درشت مطالبه گری می کنند نه خود درباره شهادت 28 مسافر شهروند بلوچ روشنگری کردند، نه  سخنرانی کردند و نه از مسئولان درباره برگزاری این مراسم مطالبه گري كردند.
 

 
البته در استان سیستان و بلوچستان کج سلیقگی در جریان سازی  علیه جنایات آمریکا وجود دارد از نبود المان یاد بود شهدای 12 تیر گرفته، تا یاد بود شهدای بلوار ثارالله، مسجد جامع، مسجد امام علی و تنها یاد بود ساخته شده مربوط به شهدای تاسوکی است که بدلیل بی مهری ها، در حال تخریب است.
 
در جنایت ایرباس علاوه بر قربانیان استان سيستان و بلوچستان، 66کودک و 53زن جان باختند و این سند واقعی جنایات حقوق بشر آمریکایست، سندی که باید با روایت سالم به نسل بعد منتقل شود. حال باید دید بنیاد شهید برای پالایش شیوه فرسوده و کهنه در معرفی شهداء استان ازجمله 28 شهید استان در حمله موشکی آمریکا به ایرباس چه اقدامی انجام خواهد داد؟؟؟
 

 
اسامی شهدای سیستان و بلوچستان درحمله  امریکا به ایرباس ایرانی درسال 1367:
رسول اسماعیل زهی عبدالشکور اسماعیل زهی ابراهیم بیگی پانته آ بیگی پرهام بیگی پریسا بیگی ملک خارکوبی مسعود رهبر عبدالله رهبر خان محمد رهبر حمل ریسباف شهنور ریگی اسماعیل ریگی ابراهیم ریگی ولی محمد سیر سور رئیسی غلام جان شه بخش درمحمد شه بخش عبدالله شه بخش عیدو قنبرزهی گرگیج جمال قنبرزهی گرگیج درمحمد کهرازهی آرمان کهرازهی بی بی میرملک عبدالصمد دهقان زهی مراد دهقانی گل محمد اسماعیلی نورمحمد دهقانی یعقوب دهانی آدینه کمالی انتهاي پيام/
سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۲
کد مطلب: 433852
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *