۰
کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان:

سرعت طوفان در شمال سیستان و بلوچستان به 105 کیلومتر بر ساعت می‎رسد

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از روز چهارشنبه در شمال استان سرعت وزش باد به حدود 90 تا 105 کیلومتر بر ساعت می‎رسد و کاهش شدید کیفیت هوا، دید افقی و حرکت شن‌های روان را به دنبال دارد.
سرعت طوفان در شمال سیستان و بلوچستان به 105 کیلومتر بر ساعت می‎رسد
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، مصدق گودرزی‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از روز چهارشنبه مورخ 23 تیرماه جاری تا یکشنبه هفته آینده با تشدید سرعت بادهای 120 روزه سیستان سرعت وزش باد حدود 90 تا 105 کیلومتر بر ساعت، در شمال استان وقوع توفان گردوخاک، کاهش شدید شعاع دید افقی و عمودی و کاهش شدید کیفیت هوا و حرکت شن‌های روان پیش‎بینی می‎شود.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: در محور زاهدان به زابل، زابل به نهبندان و زاهدان به نصرت آباد-بم
طی این مدت گردوخاک حاصل سبب اختلال در تردد جاده‎ای و ریلی می‎شود.
وی گفت: طی این مدت در نواحی مرکزی، غربی، جنوبی و نیز نوار شرقی استان علاوه بر افزایش گردوغبار، در برخی ساعات سرعت وزش باد قابل توجه خواهد بود.
گودرزی‌فر از نظر دمایی طی دو روز آینده افزایش نسبی دمای هوا، اما از روز چهارشنبه با تشدید جریانات شمالی کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دمای هوا در اکثر نقاط استان انتظار می‌رود.
وی با بیان اینکه اخطاریه جوی شماره دو هواشناسی برای منطقه سیستان صادر و به استانداری و اعضای ستاد بحران استان ارسال شده است، گفت: در 24 ساعت گذشته زاهدان با 21 درجه خنک‌ترین و نیکشهر با 48 درجه گرمترین نقاط سیستان و بلوچستان بوده است.
کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: روز گذشته نیکشهر با 48 درجه سانتی‎گراد گرمترین شهر کشور بود.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب: 433989
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *