۰
از ابتدای امسال صورت گرفت

تردد بیش از 12 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از 12 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند.
تردد بیش از 12 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، علی خانقائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان ماه مبارک رمضان بیش از 12 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های سیستان و بلوچستان افزود: داده‌های به دست آمده از دستگاه‎های تردد شمار یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین اطلاعاتی است که برای کنترل وضعیت ترافیکی جاده‌ها و به منظور برنامه‌ریزی بهتر در راستای کاهش حوادث جاده‎ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: آمار دریافتی از 54 دستگاه تردد شمار آنلاین نصب شده در محورهای مواصلاتی استان حاکی از ثبت بیش از 12 میلیون و 112 هزار تردد از ابتدای امسال تا پایان ماه مبارک رمضان است که محورهای زابل تا سه‌راهی دشتک و بالعکس با یک میلیون و 889 هزار و 344 تردد و ایرانشهر به بمپور و بالعکس با یک میلیون و 437 هزار 700 تردد، پرتردد‌ترین محورهای استان بوده‌اند.
این مسؤول سرعت متوسط تردد در محور‍‌های استان را در این مدت 81 کیلومتر در ساعت عنوان کرد و گفت: بیشترین سرعت به ترتیب در محورهای ایرانشهر به سرباز با 104 کیلومتر بر ساعت و میرجاوه به زاهدان با 103 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.
خانقائی تصریح کرد: از مجموع کل تردد، 26 درصد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان سرعت مجاز را رعایت نکرده‌اند و بیشترین تخلف عدم رعایت سرعت مجاز مربوط به محور زابل به زاهدان با سهم 77 درصد بوده که توسط سیستم‌های تردد شمار در این محور به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به 267 هزار تردد در تعطیلات عید فطر در محورهای مواصلاتی استان گفت: امسال نیز شاهد افزایش سفرها در این ایام بوده‌ایم.  
خانقائی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 18 دوربین پلاک خوان در 9 سامانه ثبت تخلف در محورهای مواصلاتی استان فعال است که تا پایان مردادماه تعداد این سامانه‌های ثبت تخلف به 53 سامانه خواهد رسید.
انتهای پیام/
دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 433991
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *