۰
والی نیمروز افغانستان در زاهدان:

کارگروه مقابله با ریزگردها میان ایران و افغانستان تشکیل می‌شود‌/تالاب هامون باید زنده بماند

والی نیمروز افغانستان گفت: کارگروه مقابله با ریزگردها میان ایران و افغانستان تشکیل می‌شود.
کارگروه مقابله با ریزگردها میان ایران و افغانستان تشکیل می‌شود‌/تالاب هامون باید زنده بماند
به گزارش سرویس سيستان و بلوچستان تفتان ما، محمد سمیع امشب در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان که در استانداری سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: کارگروه مقابله با ریزگردها میان ایران و افغانستان تشکیل می‌شود.
والی نیمروز افغانستان با اشاره به اینکه 66 درصد تالاب هامون در افغاستان قرار دارد،  گفت: هامون باید زنده بماند چراکه هامون زینت 2 کشور است و باید با هم‌اندیشی، همگرایی، تعامل و تشکیل کمیسیون مشترک ویژه مشکلات ناشی از خشکسالی برای تالاب هامون و حل مشکل ریزگردها که سلامت مردم هردوکشور را تهدید می‌کند، چاره‌جویی جدی به عمل آوریم.
وی با ابراز خرسندی در سفر به استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: انجام سفرهای مشترک و گسترش روابط میان مسئولان دو کشور ایران و افغانستان که تاریخ و فرهنگ مشترک دارند زمینه‌ساز تقویت وحدت، همبستگی مردم و ملت، تقویت روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و ایجادامنیت در مرزها می‌شود.
محمد سمیع از بندر چابهار به عنوان یک مزیت اقتصادی و تجاری بزرگ برای مردم ایران و کشورهای منطقه وآسیا میانه نام برد و افزود: حضور تجار و سرمایه‌گذاری بازرگانان و تجار افغانستان دربندر چابهار زمینه دسترسی افغانستان را برای تجارت به ابهای ازاد دنیا فراهم می‌کند.
انتهای پیام/تسنیم
يکشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 434144
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *