۰
مشكلاتي از جنس درد؛

دردنامه طايفه شهنوازي به نماينده مردم شهرستان خاش

طايفه شهنوازي مشكلات و مطالبات خود را طي نامه اي به نماينده مردم شهرستان خاش ارسال كردند.
دردنامه طايفه شهنوازي به نماينده مردم شهرستان خاش
به گزارش تفتان ما، طايفه شهنوازي مشكلات و مطالبات خود را طی نامه ای به منظور رساندن نارسایی ها، مشکلات و انعکاس آن به مسئولین به خدمت نماينده مردم شهرستان خاش در مجلس شوراي اسلامي ارسال کرده است که نسخه ای از این نامه در اختیار پایگاه خبری تحلیلی تفتان ما قرار گرفته است.
در متن اين نامه آمده است:
- دهستان پشتکوه خاش بعنوان بزرگترین دهستان کشور متاسفانه برخلاف بزرگیش سالیان سال است که از امکانات حتی اولیه هم محروم است.
- با توجه به پتانسیل بالای جوانان این منطقه متاسفانه فاقد هرگونه امکانات ورزشی و تفریحی است و ایجاد حداقل سه مجتمع ورزشی در دوربن، شهردراز و گرنچین از لازمات جوانان منطقه است.
-  با توجه به خشک سالیهای اخیر و ظرفیت بالای کشاورزی منطقه جا دارد باید دولت تسهیلات ویژه و آسانتر برای جایگزینی آبیاری پیشرفته و صنعتی بجای آبیاری سنتی قرار دهد تا کمتر شاهد خشک شدن سفره های زیرزمینی آب شویم.
- منطقه دوربن با بیش از سی و پنج روستا و ظرفیت بالای کشاورزی بعنوان قطب اول کشاورزی شهرستان خاش است و متاسفانه برداشت بی رویه آب مصرفی شهر خاش از ناف دوربن سبب کاهش شدید آب سفره های زیرزمینی شده و ایجاد یک فاجعه خشک سالی و ویران شدن روستاهای دوربن دور از دسترس نیست (باتوجه به وجود مناطق بی بدون آبادی درحوزه خاش باید هرچه سریعتراب انتقالی دوربن به شهر قطع وازمنطقه ی جایگزین استفاده شود).
- باتوجه به وسعت زیاد پشتکوه وجمیعت بالای منطقه متاسفانه هنوزهم فاقد اورژانس بین راهی هست و نبود اورژانس باعث بروز مشکلات بسیاری برای مردم شده است.
-استفاده ازنخبگان طایفه شهنوازی در ارگانهای دولتی شهرستان که متاسفانه درسالیان اخیرخبری از آن نبوده.
- استفاده ازمشاوران جوان طایفه در دفتر مردمی حضرتعالی تا بتواند بهتر مطالبات مارا انتقال دهد.
- نبود مرکز درمانی مجهز در منطقه متاسفانه باعث بروز مشکلات زیادی برای مردم در ایاب وذهاب به شهر میشود وباید پیگیری شود.
- نبود کارشناس تخصصی کشاورزی(مروجین کشاورزی) در جهاد کشاورزی شهرستان برای آموزش و راهنمایهای تخصصی بروز باعث بوجود آمدن مشکل در این صنعت در منطقه شده است لذا جا دارد از نخبگان صنعت کشاورزی در این حوزه بیشتر استفاده شود.
-این مطالبات آنوقت بصورت هدفمند اجرا میشود که مهمترین خواسته مردم پشتکوه که ایجاد بخش است اجرای شود وپشتکوه بعنوان بخش تبدیل شود.
- باتوجه به اینکه مرزها در همه جای دنیا بعنوان ظرفیت های اصلی کشورها استفاده میشوند متاسفانه نقطه مرزی روتک خاش سالیان سال است ساکن مانده وهیچ گونه درآمدی ندارد.
-جا دارد ابتدا مهمترین اصل آبادانی مرز روتک که مسیر مواصلاتی آن به شهرستان است زودتر ساخته شود و مردم شهرستان بتوانندهمچون دیگر نقاط مرزی کشور از بازارچه های مرزی امرار معاش کنند.
- نبود سردخانه کشاورزی در روتک باعث میشود محصول خرمای کشاورزان در فصل برداشت ازترس خراب شدن به کمترازنصف قیمت واقعی به دلالان فروخته وبه کشور همسایه انتقال یابد.
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 434353
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *