۰

جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد خاش تفاهم‌نامه همكاري و آموزش‌های امدادی امضا كردند

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش از عقد تفاهم نامه همكاري در زمینه آموزش های امدادی بين جمعیت هلال احمر با دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان خبر داد.
جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد خاش تفاهم‌نامه همكاري و آموزش‌های امدادی امضا كردند
به گزارش تفتان ما، ابراهیم صباغ در نشست هم افزايي و هم انديشي و دیدار با اعضاي جمعیت هلال احمر شهرستان خاش، با اشاره به آيه " وَما تُقَدِّمُوا لِاَنفُسِکُم مِن خَیرٍتَجِدُوهُ عِندَالله"، اظهار كرد: هر فردي كه در راه خدا قدم خيري بردارد خداوند  پاداش آن را خواهد داد و در نزد پروردگار محفوظ و ماندگار است.
 
وي با بیان اینکه جمعیت هلال احمر و دانشگاه آزاد دو مجموعه هم راستا با يكديگر است، گفت: هماهنگی و تعامل بالایی میان دو دستگاه وجود دارد و این همکاری به افزایش موفقیت ها کمک کرده است.
 
صباغ تصريح كرد: آمادگی و هماهنگی لازم برای همکاری بیشتر با جمعیت هلال احمر وجود دارد و ما باید با آمادگی بیشتر با حوادث طبیعی مواجه شویم.
 
وي با بيان اينكه حضور امدادگران هلال‌احمر همواره سبب کاهش تلفات مجروحان مي شود، افزود: ایجاد تبلیغات محیطی و رو در رو در دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در آموزش هاي هلال احمر داشته باشد و بهتر در ذهن دانشجو ماندگار شود.
 
رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد خاش با تاكيد بر تداوم تعامل مشترک دانشگاه آزاد و جمعیت هلال احمر، گفت: جذب اعضای کانون هلال احمر و تجهیز دفتر این کانون در دانشگاه و همچنین برنامه ریزی جهت برگزاری کارگاه های آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه از برنامه های آتی این واحد دانشگاهی خواهد بود.
 
وي خاطر نشان کرد: امدادگران به عنوان بدنه فعال ندای امداد، بی شک توان افزایی آنان در توان پاسخگویی تاثیر بسزایی دارد.
 
* آموزش صحیح عملیات امداد، نجات و کمک های اولیه در جامعه كنوني امری مهم است
رييس جمعيت هلال احمر شهرستان خاش نيز در ادامه اين نشست آموزش صحیح عملیات امداد، نجات و کمک های اولیه را امری مهم برشمرد و گفت: چه بسا ممکن است امداد فرد آموزش ندیده و غیر متخصص نه تنها کمکی به وضعیت مصدوم نمیکند بلکه سبب ایجاد مشکلات و صدمات بیشتر به مصدوم میگدد.
 
محمدامين حسين زهي تصريح كرد: دانشجويان اين دانشگاه می‌توانند در آینده سفیرانی برای جمعیت هلال احمر در شهرستان باشند که با قراردادن حس انسان دوستی و کمک به دیگران در سر لوحه کاری خود، این حس را به سايرين نیز به خوبی منتقل كنند.
 
وی از فعالیت سازمان هلال‌احمردر حوزه جوانان، کانون‌های روستایی، کانون‌های دانشجویی و حتی کانون طلاب خبر داد و گفت: مهم‌ترین فعالیت‌ها در کانون‌های دانشجویی اتفاق می‌افتد.
 
همچنين در ادامه هیئت رییسه و تعدادی از اعضای هیئت علمی کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش با حضور در منزل مرحوم عبدالحمید زرک زهی با خانواده آن مرحوم دیدار و اعلام همدردی  كردند.
 
رييس دانشگاه آزاد واحد خاش نيز در اين ديدار، ضمن عرض تسلیت به پدر آن مرحوم، اظهار كرد: به شما پدر زحمتکش و داغدیده بابت تربیت چنین فرزندی که هنوز میتواند الگوی مناسبی برای جوانان باشد باید تبریک گفت.
 
ابراهيم صباغ گفت: مرحوم عبدالحمید زرک زهی از دانشجویان خوش اخلاق و با استعداد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش بود و متاسفانه فوت وی ضربه جبران ناپذیری به جامعه ورزشی شهرستان وارد كرد.
 

.

.

.

.

انتهاي پيام/
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۷:۳۸
کد مطلب: 434590
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *