۰
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش:

ارزش اعمال دهه اول ماه ذی‌الحجة از جهاد در راه خدا بالاتر است + تصاوير

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش گفت: ارزش اعمال دهه اول ماه ذی‌الحجة از جهاد در راه خدا بالاتر است و در اين ماه سفره رحمت پروردگار براي بندگانش گسترانده مي شود.
ارزش اعمال دهه اول ماه ذی‌الحجة از جهاد در راه خدا بالاتر است + تصاوير
حجت الاسلام اكبر نيري در حاشيه برگزاري دعاي عرفه، در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بيان اينكه روز عرفه روزي است كه خداوند بندگانش را براي عبادت و بندگي خوانده است، اظهار كرد: در اين روز پروردگار سفره هاي احسان و بخشش خود را براي جهانيان پهن ميكند و شيطان رجيم در اين روز حقيرتر و رانده تر از هميشه است.
 
وي تصريح كرد: روایت شده که حضرت امام زین العابدین (ع) شنید در روز عرفه صداى سائلى را که از مردم سؤ ال مى كرد و  فرمود به او واى بر تو آیا از غیر خدا سؤ ال مى کنى در این روز و حال آنکه امید مى رود در این روز براى بچّه هاى در شکم آنکه فضل خدا شامل آنها شود و سعید شوند.
 
حجت الاسلام نيري با بيان اينكه براي روز عرفه اعمالي در مفاتيح اجنان از جمله اول غسل دوّم زیارت امام حسین علیه السلام که مقابل هزار حجّ و هزار عمره و هزار جهاد بلکه بالاتر است  و اگر کسى توفیق یابد که در این روز در تحت قُبّه مقدّسه آن حضرت باشد ثوابش کمتر از کسى که در عرفات باشد نیست بلکه بیشتر و مقدّم است و سوّم بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول بخواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورد در زیر آسمان و اعتراف و اقرار کند نزد حق تعالى به گناهان خود تا فایز شود به ثواب عرفات و گناهانش آمرزیده گردد وخواندن دعای عرفه امام حسین(ع) دراین روز که فضیلت بسیاری دارد وسایر اععمال مستحبی که در کتاب مفاتیح ذکر شده است.
 
وي خاطرنشان كرد: اعتماد به نفس، انس با خدا،  ایجاد تعادل و آرامش، افزایش قدرت تحمل در مقابل مشکلات، رهایى از وابستگى‌هاى مادى و دنیوی، پایین‌ آمدن از مرکب غرور و خودخواهی، مشخص شدن ارزش انسان و آموزش‌هاى اخلاقى و اجتماعى از دستاوردهاى ارزشمند دعاها به ویژه مناجات‌هاى روز عرفه است.
 
رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خاش با بيان اينكه روز عرفه روزي است كه دل هربنده اي با ارتباط با پروردگار صيقل مي يابد، تصريح كرد: اين روز به یاد روزی که امام حسین (ع) با چشمان اشک‌آلود با معبودش عشق‌بازی می‌کرد در این روز تلاش می‌کند تا از این قافله عشق جدا كند.
 
وي گفت: ثواب قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) بیش از هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد بیان شده است.
 
حجت الاسلام نيري با بيان اينكه ثواب قرائت دعای عرفه امام حسین (ع) بیش از هزار حج، هزار عمره و هزار جهاد بیان شده است، اظهار كرد: روز عرفه به معنای از خود فارغ شدن و به دیگری اندیشیدن نیز تعبیر می‌شود، پس باید ضمن اینکه برای رشد فکری و پرورش روحی خود تلاش می‌کنیم دیگران را هم در این مسیر معنوی قرار دهیم.
 

.

.

.
.
.

انتهاي پيام/
يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب: 434725
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *