۰
گزارش خبري؛

آماده سازی مساجد شهرستان خاش برای میزبانی از سوگواران ابا عبدالله الحسین(ع)

همزمان با فرار رسیدن ماه حزن و اندوه، جوانان ولایی و عزادار ابا عبدالله الحسین(ع) شهرستان خاش مساجد را با سیاه پوش کردن وآماده سازی حسینیه های سطح شهر به استقبال این ماه رفتند.
آماده سازی مساجد شهرستان خاش برای میزبانی از سوگواران ابا عبدالله الحسین(ع)
به گزارش تفتان ما، ماه محرم اولین ماه از ماه های دوازده گانه قمری است و هرگونه جنگ و خونریزی در آن تحریم شده است. محرم سرآغاز غم اهل بیت(ع) است.
 
ماه محرم؛ ماهی است که تمامی دوستداران اهل بیت(ع) با تاسی از بزرگان دینی خود مجالس شادی و سرور خود را تعطیل می کنند. امام رضا(ع) می فرمایند: "همین که ماه محرم فرا می رسید، لبخند از لبان پدرم محو می شد و دیگر کسی ایشان را متبسم نمی دید".
 
در شهرستان خاش نیز همزمان با سراسر کشور با شروع ماه محرم الحرام مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در مساجد و حسینیه های سطح شهر همانند حسینیه صاحب الزمان(عج)، عترة النبی(ص)، امام رضا(ع)، امام حسن مجتبی(ع) کوی سازمانی و دیگر حسینیه ها آغاز می شود و مردم مشتاق و عزادار حسینی، باشور و شوق خود را به این مکان های مقدس و معنوی جهت عزاداری می رسانند و به یاد مصائب اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم می ریزند.
 
در همین راستا جوانان ولایتمدار خاش به صورت خود جوش در قالب هیات مذهبی با سیاه پوشی سطح شهر با بنر و پلاکاردهایی حاوی مضامین عاشورایی به این شهر رنگ و بوی عزاداری می دهند. همچنین از اول ماه محرم الحرام به مدت ده شب مراسم سوگواری و نوحه سرایی در حسينه صاحب الزمان(عج) این شهر و دیگر مساجد برگزار می شود.
 
انتهاي پيام/
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 434928
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *