۰
امام جمعه اهل سنت زاهدان:

سرمایه گذاری روی نخبگان و فرهيختگان؛ کلید توسعه و پیشرفت سيستان و بلوچستان است

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: سرمایه گذاری روی نخبگان و فرهيختگان کلید توسعه و پیشرفت سيستان و بلوچستان است و بايد از ظرفیت نخبگان علمی برای رشد و بالندگي اين استان بکارگیری شود.
سرمایه گذاری روی نخبگان و فرهيختگان؛ کلید توسعه و پیشرفت سيستان و بلوچستان است
به گزارش تفتان ما، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در نخستین همایش نقش دانشگاهیان، نخبگان و فرهیختگان شهرستان خاش در توسعه منطقه، اظهار كرد: نقش نخبگان و تحصیلکردگان برای رفع مشکلات و بهبود امور و رسیدن به توسعه و پیشرفت جامعه مهم و دارايي اهميت بسزايي است.  
وي با بيان اينكه رعایت تقوا و دور شدن از هواهای نفسانی به موفقیت نخبگان کمک می کند، تصريح كرد: در شرایط کنونی جامعه خاش به همدلی و وحدت و دور شدن از اختلافات و نا امنی ها نیاز دارد.
 
معاون امور عمرانی استاندار سيستان و بلوچستان نيز در ادامه با بیان اینکه خاش ظرفیت پیشرفت را دارد، گفت: نخبگان باید مسیرهای رشد و توسعه را بر حسب نیازسنجی ها طي كنند.
 
باقر کرد با بيان اينكه درخشش شما در عرصه های علمی باعث افتخار نظام است، خاطرنشان كرد: ایران اسلامی در سایه تلاش و کوشش شما نخبگان، فرهيختگان و فرهنگيان ساخته می شود.
 
وي گفت: با تلاش و كوشش در راستاي افزایش علم و آگاهی خود، پایه های علمی و فرهنگی گشورمان را در جهان بیش از بیش افزایش دهیم.
 
محمود دولت كردستاني مدیرکل صدا و سیمای سيستان و بلوچستان نيز گفت: خاش برای رسیدن به جایگاه خود و دستیابی به افق های توسعه به مشارکت همه اقشار نیازمند است.
 
علی کرد نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز ضرورت مشارکت نخبگان را در امورات جامعه متذکر و از دولت خواست به توانایی نخبگان بیشتر بها بدهند.
 
محمداكبر چاكرزهي فرماندار خاش هم اظهار کرد: خاش با داشتن ظرفیتهای پر شمار به همت و تلاش اقشار جامعه برای توسعه نیاز دارد که در همین موضوع نخبگان باید بتوانند استعدادهای خود را نشان دهند.
 
همچنين در ادامه حجت الاسلام فقیهی مسئول امور دانشجویی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، مولوي محمدعثمان قلندرزهي امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت خاش، حاج خرم ریگی از معتمدان و سرمایه گذاران شهرستان خاش و محمدگل کهرازه دبیر همایش در خصوص اهميت حمايت از نخبگان سخناني را ايراد كردند.
 
در اين همايش كه با حضور گسترده علماء، معتمدان و مسئولان برگزار شد؛ عبدالسلام بزرگزاده و نصرالله کرد از شاعران برتر استان نیز در موضوعات مختلف امنیت و توانمندی های منطقه سروده های خود را ارائه دادند.
 
گفتني است؛ در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاهی از توانمندی های شهرستان خاش و نیز آثار نخبگان و تحصیلکردگان منطقه شامل اختراعات و ابداعات، نشریه و کتب، مقاله ها و پایان نامه های دانشجویی و غیره در قالب نمایشگاهی به نمایش در آمد.
 

.

.

.

.

.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

 
انتهاي پيام/
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب: 434943
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *