۰
طراحان خارجی

عدم حمایت از طراحان داخلی، فرصتی برای جولان طرح های غربی در کشور/ فروشگاه های تلگرامی غیرقابل کنترل اند

از کوچه و خیابان های شهر که عبور می کنی گاها چون شهرهای اروپایی جلوه می کنند، پوشش هایی به چشم می خورد که نشانی از عرف جامعه اسلامی در آنها دیده نمی شود و دختران و پسران جوان که با ایده گرفتن از فیلم های ماهواره ای مسیری را برگزیده اند که در شان یک شهر و جامعه اسلامی نیست.
عدم حمایت از طراحان داخلی، فرصتی برای جولان طرح های غربی در کشور/ فروشگاه های تلگرامی غیرقابل کنترل اند
به گزارش سرویس سياسي تفتان ما،بدحجابی روز به روز درجامعه در حال افزایش است و متاسفانه این حجاب ها را تنها مد و روشنفکری می دانند، درحالی که این معضل بزرگی است که گریبان گیر مسئولان و خانواده ها شده، که می توان این رفتار ها به عواملی از جمله، مشکلات روحی و روانی، ناآگاهی و بی توجهی خانواده ها در این زمینه دانست.
متاسفانه عدم حمایت از طراحان و تولید کنندگان داخلی، فرصت را به سود جویانی برای عرضه لباس های وارداتی داده است، در حالی که در فروشگاه های بزرگ و معروف هر شهر که وارد می شوید لباس هایی با مارک های ترک و از این قبیل خودنمایی می کند و جایگاهی برای لباس هایی با طرح و تولید ایرانی کم رنگ ودر برخی مواقع کاملا حذف شده است.
این به گونه ای جلوه می کند که کشور توانایی طراحی لباس هایی با جایگاه و عرف جامعه را ندارد، در حالی که طراحان بزرگی از جمله آقایان وخانم ها در این عرصه قدم به میدان گذاشته اند ولی عدم حمایت از کالاها و طرح هایشان بازار رقابت را بین کالاهای وارداتی گسترانیده است.
سالانه تعدادی نمایشگاه در کشور با موضوع ارائه لباس های ایرانی اسلامی برگزار می شود ولی با توجه به محدود بودن و کم بودن این گونه نمایشگاه ها و بالا بودن قیمت خرید لباس ها، این سوال پیش می آید که چرا بودجه های فرهنگی صرف برگزاری کنسرت ها و کارهایی از این امورمی شود در حالی که کوچکترین قدمی برای ایجاد یک فضای سالم و استفاده تمامی افراد جامعه در تمامی اقشار برداشته نمی شود و فقط تعدادی از این افراد که توانایی خرید را دارند می توانند از این لباس ها استفاده و بهره مند وشوند.
به هر حال وضعیت حجاب شهر بجنورد تعریف چندانی ندارد، از کوچه و خیابان های شهر که عبور می کنی چون شهرهای اروپایی جلوه می کند و هیچ نشانی از یک عرف اسلامی در جامعه دیده نمی شود وگاها دختران و پسران جوانان که با ایده گرفتن از فیلم های ماهواره ای مسیری را برگزیده اند که در شان یک شهر و جامعه اسلامی نیست.
 

 
به طور مثال هر ساله نوع های جدید از مدها در لباس ها خودنمایی می کند، به طور مثال مانتوهایی جدید که هیچ اثری از دکمه در آنها دیده نمی شود وهم چون یک عبا بر روی دوش می گذارند، مانتو هایی با پارچه های توری و حریر که به مانتوهای شیشه ای معروف هستند، مانتو های کوتاه و تنگ، مانتوهایی با نوشته هایی که افراد بدون آگاهی از تمامی این مدل ها آن ها استفاده می کنند.
متاسفانه اعتقاد یک سری از این افراد بدحجاب این است : حجاب، امری شخصی است و آنها دوست دارند با ظاهری آراسته و زیبا وارد جامعه شوند، اما جدا از اینکه جامعه، فضایی عمومی با قوانین و هنجارهای خاص خود است بیشتر آقایان معتقد هستند که نگاهشان به این بد حجاب های رها در جامعه بیشتر از روی تعجب و تأسف است نه از روی تحسین به خاطر زیبایی!
 
نظر اسلام در رابطه با مردان و رابطه آنها با بی حجابی زنانشان:
مردانی که دین و ایمان ندارند، از غیرت هم بویی نبرده اند، این مردان در برابر عشوه گری های زنان و دختران خود در جامعه بی تفاوت هستند و بی شک این بی غیرتی ها از علت های اصلی رواج بدحجابی به شمار می رود و هم ویرانگری خانواده ها را در پی دارد.
 
در این مورد با سهراب خطیب، رئیس اتحادیه پوشاک شهرستان بجنورد گفتگویی انجام شد که در ادامه می خوانید:
وی گفت: درواقع لباس هایی که در بازار عرضه می شوند باید از لحاظ عرف جامعه با توجه به اینکه کشوری اسلامی هستیم مدنظر باشد که شان یک مسلمان را زیر سوال نبرد.
خطیب اضافه کرد: با توجه به استفاده روزمره مردم از شبکه های اجتماعی و ماهواره ای والگو قرار دادن آن ها و استقبال بالا از خرید این مدل ها کار را در این جهت افزایش می دهد، در حالی که دائما این فروشگاه ها تذکر داده می شود و کنترل می شوند، بارها اجناس زیادی که مناسب نبوده اند، از سطح این فروشگاه ها جمع آوری شده است.
 

 
وی در ادامه گفت: یکی از بزرگترین مشکلات شهر و استان ما عدم وجود تولیدی های داخلی است و این امر سبب ورود کالاهایی از شهر های بزرگ کشور و گاها کشورهای هم جوار شده است.
خطیب اضافه کرد: طراحان زیادی در استان وجود دارند که به دلیل عدم حمایت از آنها و طرح هایشان فضای جامعه از طرح های غربی و اروپایی پر شده است.
رئیس اتحادیه پوشاک بجنورد عنوان کرد: یکی از مشکلات جدیدی که فراگیر شده است عرضه و فروش محصولات از طریق شبکه های اجتماعی است که بدون پرداختن اجاره مغازه و دریافت مجوز اقدام به فروش پوشاک در همه مدل ها کرده اند و قابل کنترل هم نیستند.
وی در انتها خاطر نشان کرد: متاسفانه اوضاع حجاب جامعه وضعیت مناسبی ندارد و این ها همه ریشه ای باید کار شود با چندین بار مصادره کردن محصولات یک فروشگاه نتیجه مثبتی نمی رسیم، بلکه باید با فرهنگ سازی و توجیه افراد کار را در جهتی که می خواهیم برنامه ریزی کنیم.
 نتیجه: با رعایت حجاب و عفاف از طرف مردان و زنان (بویژه بانوان درزمینه حفظ حجاب) جامعه از بسیاری از خطرات حفظ خواهد شد و مهمتر از همه این که با حفظ حجاب کیان خانواده که اصلی ترین نهاد اجتماع است در معرض خطر قرار نمی گیرد.  برای رسیدن به این منظور باید فرهنگ حجاب در جامعه گسترش پیدا کند و دراین امر دولت، خود مردم، رسانه های گروهی می توانند نقش مؤثری بر ترویج حجاب داشته باشند، که درصورت تحقق این موضوع جامعه از خطرات حفظ می شود.
هم چنین حمایت از طراحان و تولیدات داخلی و گسترش آن جدا از نمایشگاه در قالب فروشگاهی و پایین آوردن قیمت ها که شرایط خرید برای تمامی اقشار فراهم شود می تواند قدم های مثبتی در جهت مقابله با تهاجمات فرهنگی باشد.
 
 
انتهای خبر/راه ساجد
يکشنبه ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب: 435102
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *